بازتاب ایران

اسپوتنیک: حمله به معاون وزیرخارجه ایران خنثی شد/ وال استریت ژورنال: ایران و آمریکا گفتگوهای غیرستقیم را آغاز می کنند/ ویک: ده نفر در پرونده هواپیمای اکراینی متهم شدند/ رویترز: به کشتی ایرانی در دریای سرخ حمله شد

    کد خبر :799220

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه وال استریت ژورنال و خبرگزاری رویترز با تأکید بر موضوعاتی چون حمله به معاون وزیرخارجه ایران خنثی شد، ایران و آمریکا گفتگوهای غیرستقیم را آغاز می کنند، ده نفر در پرونده هواپیمای اکراینی متهم شدند،به کشتی ایرانی در دریای سرخ حمله شد، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

اسپوتنیک: حمله به معاون وزیرخارجه ایران خنثی شد

سیدعباس عراقچی معاون وزیر امورخارجه ایران امروز سه شنبه به همراه هیئتی برای گفتگو با کشورهای عضو برجام در وین حضور پیدا کرده است.

خبرگزاری اسپوتنیک در همین باره نوشت: گفته می شود حمله به معاون وزیر امورخارجه ایران در وین خنثی شده است.

در ادامه آورده است: یک شخص مخالف جمهوری اسلامی ایران تلاش کرد به آقای عراقچی حمله کند که این حمله ناموفق بود و خنثی شد.

همچنین افزوده است: یکی از اعضای مخالف شروع به توهین به عراقچی کرده و سپس قصد حمله به او را داشته است، آقای عراقچی در نشست برای بازگشت به برجام که برای بازگشت ایالات متحده پس از ترک طولانی مدت توافق تشکیل شده است شرکت می کند.

وال استریت ژورنال: ایران و آمریکا گفتگوهای غیرستقیم را آغاز می کنند

بحث گفتگوهای غیرمستقیم ایران و ایالات متحده در وین که امروز سه شنبه آغاز شده است، مورد توجه رسانه های مختلف بین المللی بوده است.

روزنامه وال استریت ژورنال از جمله رسانه هایی است که در این باره بحث کرده است و نوشت: ایالات متحده و ایران گفتگوهای غیرمستقیم را برای احیای توافق هسته ای 2015 آغاز می کنند.

در ادامه افزوده است: مقامات غربی و ایرانی مذاکرات در وین را در مورد احیای توافق نامه در حالی آغاز می کنند که با چالش های بی شماری روبرو هستند.

در این مطلب تاکید شده است مقامات ایرانی و آمریکایی در اتریش دیدار مستقیم نخواهند داشت.

در پایان این روزنامه آورده است: هدف از جلسه وین تهیه نقشه راه برای ایالات متحده و ایران است تا به توافق برسند. پس از جلسات سیاسی اولیه، جلسات کارگروه فنی ادامه دارد و انتظار می درود چندین هفته به طول انجامد.

ویک: ده نفر در پرونده هواپیمای اکراینی متهم شدند

سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی پس از حمله موشکی موفقیت آمیز ایران به پایگاه عین الاسد در خاک عراق، تبدیل به یک سوژه مناسب برای رسانه های مختلف بین المللی شد.

در همین باره نشریه ویک نوشت: ده نفر در ایران بابت پرونده هواپیمای اکراینی متهم شده اند. ایران علت اصلی سقوط این هواپیما را یک رادار نامناسب اعلام کرد.

در ادامه این مطلب ادعا شده است که دادستان ده افسر را در مورد این پرونده که باعث کشته شدن 176 نفر شد، متهم کرده است.

در پایان این نشریه ضمن وارد کردن اتهاماتی به سپاه پاسداران در ارتباط با پرونده هواپیمای مسافربری، پیگیری های دو کشور اکراین و کانادا درباره این پرونده را موثر توصیف کرده است.

رویترز: به کشتی ایرانی در دریای سرخ حمله شد

سه شنبه هم زمان با شروع مذاکرات هسته ای در وین، کشتی باری ایرانی در دریای سرخ مورد حمله قرار گرفت، این خبر از سوی رسانه های زیادی مورد توجه قرار گرفت.

از جمله این رسانه ها خبرگزاری رویترز بود که در این باره نوشت: روز سه شنبه به نقل از منابع ناشناس گزارش شده است، یک کشتی باری ایرانی در دریای سرخ مورد حمله قرار گرفته است.

در ادامه به نقل از خبرگزاری های ایرانی آمده است: این کشتی توسط مین سنگین هدف قرار گرفته است.

این خبرگزاری در پایان حمله به کشتی ایرانی در دریای سرخ را ادامه درگیری های دریایی ایران و اسرائیل ارزیابی می کند، مدعی است این حمله ها از زمان روی کار آمدن دولت بایدن و به علت احتمال بازگشت وی به برجام قوت گرفته است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید