بازتاب ایران؛

اسپوتنیک: آمریکا تحریم رهبری را لغو می کند/ تایمز اسرائیل: ایران تا ابد مذاکره نمی کند/ اورشلیم پُست: رئیس جمهور اتریش به رئیسی تبریک گفت

    کد خبر :822416

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه تایمز اسرائیل و روزنامه اورشلیم پُست با تأکید بر موضوعاتی چون آمریکا تحریم رهبری را لغو می کند، ایران تا ابد مذاکره نمی کند، رئیس جمهور اتریش به رئیسی تبریک گفت، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

اسپوتنیک: آمریکا تحریم رهبری را لغو می کند

تحریم های آمریکا بخش مهمی از گفتگوهای بازگشت به برجام را به خود اختصاص داده است، در واقع باید مشخص شود در صورت بازگشت ایالات متحده چه تحریم هایی را لغو خواهد کرد، تحریم رهبری و نهادهای وابسته به ایشان یکی از تحریم های مهم و مورد بحث است.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره نوشت: ایالات متحده لغو تحریم ها علیه رهبر ایران را به عنوان بخشی از گفتگوها مطرح می کند.

در ادامه آورده است: روز شنبه به نقل از منابع آمریکایی گفته شده است که ایالات متحده درحال بررسی رفع تحریم ها علیه رهبر ایران است.

افزوده است: تحریم های رهبر ایران و برخی مقامات و فرماندهان نظامی وی توسط رئیس جمهور پیشین آمریکا دونالد ترامپ اعمال شده است.

همچنین افزوده است: مذاکره کنندگان ایالات متحده و ایران در جریان مذاکرات در وین درباره این ابتکار بحث کردند، انتظار می رود به عنوان بخشی از توافق بزرگتری که منجر به زنده شدن برجام شود، جای داشته باشد.

تحریم رهبری

در پایان این خبرگزاری مدعی است توافق اولیه ایران را ملزم به کاهش ذخایر اورانیوم کرده است و بعد از خروج ایالات متحده از برجام ایران تعهدات را کاهش داده است.

تایمز اسرائیل: ایران تا ابد مذاکره نمی کند

مذاکرات هسته ای درحال طولانی شدن است و برعکس آن چه روزهای اول دولت بایدن از سوی او و تیم همراهش ادعا می شد، توافق هسته ای به سرعت احیاء نشد، اکنون بحث این که چه زمانی باید مذاکره کرد مطرح است.

روزنامه تایمز اسرائیل در این باره نوشت: ایران می گوید برای همیشه مذاکره نخواهد کرد، اما معتقد است توافق هسته ای می تواند نجات پیدا کند.

ادامه می دهد: سخنگوی وزارت امورخارجه ایران می گوید بازگشت به برجام ممکن است به شرط آن که بایدن میراث شکست خورده ترامپ را کنار بگذارد.

افزوده است: خطیب زاده مدعی است ایران برای همیشه با آمریکا مذاکره نمی کند اما هنوز معتقد است که بازگرداندن برجام ممکن است.

مذاکرات هسته ای

در پایان این روزنامه اشاره کرده است که خروج یکجانبه ایالات متحده و دولت ترامپ باعث شده است ایران تعهدات خود را کاهش دهد.

اورشلیم پُست: رئیس جمهور اتریش به رئیسی تبریک گفت

رسانه های بین المللی و مخصوصاً رسانه های اسرائیلی در روزهای پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران توجه خاصی به واکنش های مقامات سایر کشورها نسبت به انتخاب آقای رئیسی داشته اند.

روزنامه اورشلیم پُست در این باره نوشت: رئیس جمهور اتریش بابت تبریک به رئیس جمهور جدید ایران مورد انتقاد قرار گرفت.

در ادامه این روزنامه اتهاماتی را به آقای رئیسی نسبت داده است و مدعی شده است که مخالفان جمهوری اسلامی رئیس جمهور اتریش را بابت تبریک به وی مورد انتقاد قرار داده اند.

افزوده است: الکساندر ون در بلن، روز پنج شنبه انتخاب آقای رئیسی به عنوان رئیس جمهور را تبریک گفته است.

همچنین افزوده است: این خبر توسط سفیر ایران در اتریش منتشر شده است، سفیر ایران گفته است این تبریک از طریق یک پیام رسمی و صمیمانه انجام شده است.

تبریک به رئیسی

در پایان این رسانه مدعی شده است که اتریش در جریان مذاکرات هسته ای هم از حضور مخالفان در برابر هتل محل برگزاری مذاکرات جلوگیری کرده است.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید