اسپانیا راهی نیمه نهایی جام ملتهای اروپا شد

    کد خبر :824017

در ضربات پنالتی سوئیسی ها درخشش بازی قبل را نداشتند و اسپانیا توانست ۳ بر یک برنده شود و سوییس فقط یک پنالتی را گل کرد. حالا تیم انریکه در نیمه نهایی است.

نزدیک بود دومین شگفتی بزرگ جام هم با حذف اسپانیا توسط سوئیس رقم بخورد اما این بار ضیافت پنالتی‌ها به کام سوئیس نبود.

اسپانیا و سوییس امشب (جمعه) در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۰ به مصاف هم رفتند که لاروخا در ضربات پنالتی به برتری رسید.

سوئیس 0-1 اسپانیا؛ دنیس زکریا 8′: کرنر ارسالی بدون برخورد به کسی، از تمام بازیکنان عبور کرد و در پشت محوطه به جوردی آلبا رسید. آلبا با ضربه والی توپ را به سمت دروازه شوت کرد. توپ پس از برخورد به دنیس زکریا تغییر جهت داد و وارد دروازه سوئیس شد.

سوئیس 1-1 اسپانیا؛ ژردان شکیری 68′: اشتباه پائو تورس منجر به رسیدن توپ به فرویلر در محوطه جریمه شد. فرویلر با پاسی عرضی توپ را به شکیری که به خوبی یارگیری نشده بود، رساند تا این بازیکن گل تساوی را به ثمر برساند.
 

در این دیدار اسپانیا به نسبت بهتر توپ و میدان را به گردش در آورد و خیلی زود در دقیقه ۸ روی شوت جوردی آلبا به گل رسید. در این صحنه آلبا توپ برگشتی از ضربه کرنر را سر ضرب به سمت دروازه سوییس شود کرد که توپ در میانه راه به زکریا، بازیکن سوییس خورد و وارد دروازه یان سومر شد. این گل ابتدا به نام آلبا ثبت شد و در ادامه به نام زکریا زده شد.

پس از این گل بازی در اختیار اسپانیا بود اما دو تیم موقعیت خیلی خطرناکی روی دروازه یکدیگر ایجاد نکردند تا این که پائو تورس و لاپورته در دقیقه ۶۸ با همدیگر قاطی کردند و توپ در اختیار فرولر، بازیکن سوییس قرار گرفت که او بی‌درنگ به شکیری پاس داد تا کاپیتان سوییس دروازه اسپانیا را باز کند و بازی به تساوی کشیده شود.

با این گل بازی حساس شد و در حالی که سوییس به بازی برگشته بود، فرولر با تکل خشنی که در دقیقه ۷۸ به روی پای جرارد مورنو زد از زمین بازی اخراج شد تا بازی گره بخورد. پتکوویچ، سرمربی سوییس پس از اخراج فرولر محبور شد جبرئیل سو را به جای شکیری به میدان بفرستد تا این هافبک دفاعی کمربند میانی سوییس را در فاز تدافعی محکم‌تر کند و بازی در پایان ۹۰ دقیقه با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

دیدار جذاب دو تیم در وقت های اضافی نیز با وجود یک یار کمتر سوئیس گلی نداشت تا بازی به ضربات پنالتی کشیده شود.

در ضربات پنالتی سوئیسی ها درخشش بازی قبل را نداشتند و اسپانیا توانست ۳ بر یک برنده شود و به نیمه نهایی برسد.

منبع: تابناک ورزشی

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید