اسلام آباد از مذاکرات با دهلی هراسی ندارد

    کد خبر :401529

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفت که اسلام آباد هیچ گونه هراسی برای مذاکره با دهلی ندارد.

به گزارش بازتاب به نقل از داون نیوز، «محمد فیصل» سخنگوی وزارت خارجه پاکستان طی کنفرانس خبری هفتگی خود ضمن تاکید بر حل اختلافات با هند از طریق مذاکرات گفت که اسلام آباد از مذاکرات با دهلی نو هراسی ندارد.

وی در این کنفرانس خبری سفر اخیر «عمران خان» نخست وزیر این کشور به عربستان را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت که ریاض، طی این سفر علاوه بر اعطای وام ۳ میلیاردی دلاری به پاکستان یک بسته حمایتی ۳ میلیادری برای تامین ارز خارجی نیز به این کشور اعطا کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان همچنین گفت که نخست وزیر پاکستان طی این سفر از «بن سلمان» پادشاه عربستان برای سفر به این کشور نیز دعوت به عمل آورده است.

فیصل در ادامه گفت عمران خان طی سفری ۳ روزه در تاریخ ۲ نوامبر (۱۱ آبان) به چین سفر و با «شی جینپینگ» رئیس جمهوری این کشور دیدار خواهد کرد؛ این اولین سفر خان به چین بعد از به عهده گرفتن سمت نخست وزیری است.

وی طی اظهاراتی در مورد مسئله کشمیر گفت که نیروهای امنیتی هند طی هفته اخیر، ۲۰ تن از مردم کشمیرِ تحت کنترل این کشور را به قتل رسانده اند.

فیصل افزود: دولت و مردم پاکستان ضمن اظهار همدردی با مردم مصیب دیده و خانواده های قربانیان، ادامه حمایت خود از مردم این ایالت، را اعلام می دارد.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در واکنش به اظهارات «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا گفت که اسلام آباد هرگز تحت فشار کشورهای خارجی سیاست خود را تغییر نخواهد داد و همه اقدامات ما از گذشته تاکنون برای حفظ منافع پاکستان بوده است و این رویه ادامه خواهد داشت.

گفتنی است وزیر خارجه آمریکا اخیرا طی اظهاراتی اعلام کرد که امیدواریم پاکستان برای رسیدن به اهداف مورد نظر ما تلاش کند و از تامین پناهگاه های امن برای تروریست ها در مرزهای غربی خود، خود داری کند.

فیصل در ادامه ضمن رد ادعای وزیر خارجه آمریکا گفت که تلاش های پاکستان در راه مبارزه با تروریسم خالصانه بوده است.

وی ضمن تمایل پاکستان برای گسترش روابط با کشورهای دوست و همسایه گفت که در مورد پیمان امنیتی هند و چین اظهار نظری نخواهم کرد چرا که این مسئله مربوط به روابط دوجانبه دهلی نو- پکن است و ما در آن مداخله نمی کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید