اسلامی: پرس تی وی هم تهدید به قطع از ماهواره شد

    کد خبر :723361

چندی پیش «پیمان جبلی» معاون برون مرزی سازمان صداوسیما در گفت وگویی با فارس اعلام کرد که ما مشکل قطعی را در مورد بقیه شبکه‌های‌مان هم داریم و طی روزها و هفته‌های آینده شبکه‌های مهم ما مثل پرس تی‌وی، العالم و آی‌فیلم انگلیسی و عربی نیز از روی ماهواره حذف خواهند شد.

«شیدا اسلامی» گفت: چنانچه تا روز جمعه اقدام فوری برای پرداخت بدهی ارزی انباشت شده صداوسیما به ماهواره گالکسی 19 صورت نپذیرد، با حذف پرس تی وی از این ماهواره، در عمل پوشش آمریکای این شبکه از دست می رود و حتی پخش کننده های محلی را هم که از این ماهواره تغذیه می کنند از دست خواهیم داد.

به گفته این مدیر رسانه ای؛ ماهواره گالکسی 19 که آمریکای شمالی و مرکزی را پوشش می دهد، شبکه پرس تی وی را به دلیل بدهی متراکم تهدید به قطع کرده است. این ماهواره آخرین ضرب الاجل پرداخت بدهی را جمعه 30 خرداد اعلام کرده است.

اسلامی ادامه داد: گالکسی19 از مهم ترین ماهواره های پخش کننده پرس تی وی است و با قطع پخش از آن، IPTV ها و شبکه های کابلی که امکان بازپخش پرس تی وی را داشتند هم منبع دریافت این شبکه را از دست می دهند.

مدیر روابط عمومی معاونت برون مرزی صداوسیما خاطرنشان کرد: متاًسفانه تا کنون هیچ تغییری در روند تخصیص بودجه ارزی سازمان صدا و سیما در قالب گردش کار قانونی خاصی که همه مراحل آن هم طی شده حاصل نشده و پیش بینی ما این است که بعد از پایان مهلت اعلام شده، پخش این شبکه بر روی آمریکا را از دست بدهیم.

اسلامی در عین حال از ادامه پیگیری های در حال انجام برای رفع این مشکل هم خبر داده است.
در روزهای گذشته خبرهای متعددی از گلایه پیمان جبلی معاون برون مرزی صدا و سیما از روش در پیش گرفته شده در قبال رسانه ملی که ضربه اصلی آن متوجه شبکه های برون مرزی کشورمان شده است ، منتشر شد . کارشناسان ، نمایندگان مجلس و اساتید دانشگاه و … نیز در مصاحبه های گوناگون به این شیوه اعتراض کردند و از نهادهای تصمیم گیر و مجری تخصیص بودجه ارزی صداوسیما خواستند شیوه مواجهه و نگاهشان به شبکه های برون مرزی صداوسیما را تغییر دهند.

همچنین بیش از 110 تن از فعالان فرهتگ و رسانه ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، اساتید دانشگاه ها و … در بیانیه ای بر لزوم توجه به رسالت و ماًموریت شبکه های برون مرزی رسانه ملی تاًکید کرده و خواستار تسریع رفع مشکلات رسانه های نماینده دیپلماسی خارجی جمهوری اسلامی ایران شدند.

در حالی که گالکسی 19 به شبکه پرس تی وی اخطار داده در صورت عدم پرداخت بدهی های قبلی، این شبکه را قطع می کند، دو ماهواره گالکسی 19 و پاک ست به کانال انگلیسی آی فیلم هم هشدار دادند تا جمعه 19 ژوئن (30 خرداد) بدهی خود را به این ماهواره ها پرداخت کند. در غیر این صورت آی فیلم انگلیسی از هر دوی آنها قطع می شود.

گالکسی 19 به طور همزمان شبکه پرس تی وی را هم به قطع پخش در تاریخ یاد شده تهدید کرده است.

پیش از این شبکه الکوثر از ماهواره یوتل ست و کانال اردوی شبکه سحر از پاک ست قطع شده اند و رادیو دری معاونت برون مرزی هم امکان پخش خود از طریق موج اف ام را در افغانستان از دست داده است.

دلیل همه این قطعی ها تراکم بدهی ارزی تسویه نشده صداوسیما به پخش کننده های شبکه های برون مرزی رسانه ملی عنوان شده است که در روزهای گذشته از سوی چهره های مختلف سیاسی، فرهنگی و … مورد اعتراض قرار گرفته است. همچنین بیش از 110 تن از نمایندگان مجلس و فعالان فرهنگ و رسانه و اساتید دانشگاه ها در بیانیه روز شنبه خود از نهادهای تصمیم گیر و اجرایی در مورد تخصیص بودجه ارزی به صداوسیما خواسته اند تمهیدی برای رفع این معضل بیندیشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید