استقرار۶۰۰ دستگاه اتوبوس برای بازگشت زائران اربعین از مرزهای زمینی

    کد خبر :846206
استقرار۶۰۰ دستگاه اتوبوس برای بازگشت زائران اربعین از مرزهای زمینی

مدیر کل دفتر حمل ونقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: هنوز بازگشایی مرزهای زمینی در هنگام بازگشت زائران اربعین به سازمان راهداری اعلام نشده، اما با این وجود ما حدود ۶۰۰ دستگاه اتوبوس برای زائران در نظر گرفته ایم.

داریوش باقر جوان با بیان اینکه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آمادگی کامل برای جا به جایی زائران اربعین در هنگام بازگشت را دارد، افزود: ما با سازمان هواپیمایی کشور مکاتبه‌ای انجام داده‌ و درخواست کرده‌ایم که اسامی و فهرست مسافرانی را که اقدام به خرید بلیت رفت و برگشت نکرده اند، ارائه کنند تا در همین زمینه بتوانیم اقدامات لازم را انجام دهیم.

او ادامه داد: با توجه به آنکه تعداد زائران زیاد است، برنامه ریزی لازم را در این خصوص انجام داده ایم.

باقر جوان با بیان اینکه به نظر می رسد که برای برگشت زائران اربعین مرزها را محدود خواهند کرد، اما تاکنون هیچ نظر قطعی اعلام نشده، در صورتی که هر ۴ مرز را برای برگشت زائران باز کنند، اگر تمامی زائران بخواهند از طریق زمینی بازگردند حدود ۶۰۰ دستگاه ناوگان برای بازگشت زائران لازم است.

مدیرکل دفتر حمل و نقل راهداری درباره بلیت بازگشت زائران هم گفت: به دلیل آنکه ساعات مشخصی برای برگشت زائران وجود ندارد و وسائط نقلیه برای جابه جایی زائران را آماده نگه داشته ایم و بلیت فروشی را آزاد گذاشته و مقید به ساعت مشخص نگذاشته‌ایم. از سوی دیگر خرید بلیت به صورت شناور را هم برای زائران فراهم کرده‌ایم تا زائران در هنگام ورود به مرز زمینی ایران برای تهیه بلیت دچار دغدغه و نگرانی نباشند.

باقر جوان همچنین درباره محل استقرار اتوبوس‌های مسافری در هنگام بازگشت زائران از مرزهای زمینی هم گفت: محل استقرار اتوبوس در تمامی پایانه‌های مرزی مشخص است به طور مثال در مرز مهران پایانه برکت قرار دارد و در سایر مرزها از جمله چزابه، خسروی و شلمچه هم مکان مشخصی برای تمامی اتوبوس‌ها در نظر گرفته شده و با تابلوها زائران به محل اتوبوس راهنمایی می‌شوند.

مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه در سال ۹۸ سازمان راهداری اقدام به جا به جایی بیش از ۸۰۰ هزار زائر از مرز زمینی برای ایام اربعین کرده بود، گفت: تعداد ۶۰ هزار زائر امسال برای اربعین متاسفانه چندان زیاد نیست و جای نگرانی وجود ندارد و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آمادگی کامل برای جابه جایی تمامی زائران در هنگام بازگشت را دارد.

او یادآور شد: تمامی زائران که در یک روز باز نخواهند گشت، بنابراین طبق برنامه ریزی که انجام داده‌ایم اگر متوسط در سه روز زائر به ایران بازگردد و روزانه ۲۰ هزار زائر از مرز خارج شود، بنابراین با حدود ۶۰۰ دستگاه می‌توان ۶۰ هزار زائر را که قصد بازگشت از مرز زمینی را دارند، جابه جا کرد.

باقر جوان افزود: سواری برای بازگشت از مرزهای زمینی در نظر گرفته نشده و البته سواری‌هایی با پلاک عمومی پیش از این ایام برای جابه جایی‌ها زائران وجود داشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مدیر کل دفتر حمل ونقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با تاکید بر اینکه در حال حاضر هیچ مرز زمینی برای رفتن زائران به نجف و کربلا باز نیست و زائران باید از مراجعه به این مرز خودداری کنند، تصریح کرد: تاکنون اعلام قطعی برای بازگشت زائران از طریق مرزهای زمینی به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای صورت نگرفته، اما با این وجود باز هم برنامه ریزی و آمادگی لازم در این خصوص وجود دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید