استقبال کم نظیر شهروندان اماراتی از خودروهای چینی

    کد خبر :1007573
خودرو های چینی در امارات

در ماه‌های گذشته محبوبیت خودروهای چینی در امارات متحده عربی به شدت افزایش یافته است به طوریکه یکی از تولیدکنندگان این نوع خودرو ها به ثبت رکوردی جدید در فروش اشاره داشته است.

پرتال خودرویی یالا موتور اعلام نمود که شرکت MG چینی از ژانویه تا مارس، چهارمین برند پرفروش امارات پس از غول های ژاپنی تویوتا و نیسان و هیوندای کره‌ای بوده است. فروش یک سال گذشته MG تقریباً 86 درصد افزایش داشته است.

بازتاب– شرکت خودروسازی جیلی که توسط AGMC در امارات متحده عربی به توزیع خودرو می‌پردازد، بیش از 1000 ماشین را در شش هفته از زمان افتتاح نمایشگاه دبی خود در ماه می به فروش رساند.

جیلی دومین شوروم خود را در شارجه افتتاح کرده تا بتواند تقاضا در دبی و امارات را برآورده کند . این شرکت در حال راه اندازی سومین نمایشگاه در ابوظبی است.

محصولاتی محبوب شهروندان

در گزارش منتشرشده نشنال نیوز مشخص شد، علت اصلی این استقبال وجود امکانات بسیار و قیمت پایین خودروهای چینی چون MG، جیلی و برخی دیگر از برند ها است.

حتی یکی از ساکنان دبی گفته که توانسته بی ام و X5 خود را امسال به قیمت گگ ترامپچی (GAC Trumpchi) به فروش برساند. سلطان قاضی، مدیر یک شرکت فعال در عرصه محصولات نفتی و گازی بیان داشت: «من همیشه به شاسی بلند علاقه داشتم زیرا کیفیت برایم اهمیت بسیاری داشت. عامل مهم خرید خودرو چینی برای من این بوده که قیمت مناسبی داشت، بدون اینکه امکاناتی از اتومبیل حذف شود. تفاوت بین مبلغی که برای خودرو قدیمی پرداخت کردم و خودرو جدید شگفت انگیز بود..»

آقای قاضی ماهانه حدود 2000 درهم (544 دلار) برای اجاره اتومبیل می‌پردازد، زیرا پیش از این خود اتومبیل دیگری هم داشت. وی تخمین زد که با وجود داشتن وسیله نقلیه با اندازه مشابه و رانندگی در مسافت‌های قبلی، هر ماه می‌تواند حدود 500 درهم در مصرف سوخت صرفه جویی کند.

این مرد 57 ساله هندی افزود: “من این خودروی چینی را اجاره کردم زیرا می‌خواستم خودرویی کم مصرف را آزمایش کنم، به محض اینکه اجاره نامه تمام شود، قطعا یکی از آنها را خریداری خواهم کرد. من همیشه بی ام و دوست داشتم زیرا معتقد بودم آلمانی‌ها بهترین خودروها را تولید می‌کنند، اما اکنون اوضاع تغییر کرده است.”

بر اساس آخرین داده‌های موجود از سازمان بین المللی سازندگان وسایل نقلیه موتوری، چین در سال 2021 بیش از 26 میلیون خودرو تولید کرده است. این یعنی صنعت خودروی چین در حال حاضر قوی ترین رقیب ایالات متحده آمریکا است که در همین مدت 9.17 میلیون خودرو تولید کرده است. به گفته انجمن خودروسازان این کشور، چین همچنین در سه ماهه اول سال بیش از یک میلیون خودرو صادر کرده است. این بدان معناست که سرزمین اژدها توانست ژاپن را از جایگاه خود به عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده خودرو در جهان کنار بزند.

استقبال از خودرو های چینی در امارات

محصولات زیبا و خوش قیمت

شومیله شهزادی، تحلیلگر داده 32 ساله از پاکستان، که به تازگی اولین خودروی خود را خریداری کرده است، گفت: “هزینه دلیل اصلی تصمیم من برای خرید خودرو چینی بود.”

این اولین خودرویی بوده که خودم خریدم و بسیار قیمت کمتری نسبت به دیگر اتومبیل‌ها داشت. خرید یک وسیله نقلیه الکتریکی از اهداف بلندمدت من بود، اکنون احساس می‌کنم که خودرویی متناسب با ارزش واقعی خود گرفته ام.

به طور مثال هم اکنون یک شاسی بلند جدید Atto 3 در منطقه 150000 درهم قیمت دارد در حالیکه خرید یک SUV جدید مرسدس EQE بیش از 290000 درهم هزینه دارد. یک مقام ارشد از پورتال فروش طبقه بندی شده Dubizzle بیان داشت که میزان فروش خودروهای چینی به شدت افزایش یافته و یکی از دلایل اصلی این موضوع قیمت آنهاست.

کریستوفر میلبورن، مدیر رسانه‌های اجتماعی و محتوای این شرکت اظهار داشت: ” در این دوره چالش برانگیز مردم به دنبال پس انداز پول خود هستند. او افزود که تعدادی از برندهای چینی در ماه‌های اخیر در امارات رونق فروش چشمگیری پیدا کرده اند.

آقای میلبورن بیان داشته: “برندهایی مانند MG، Changan، Jetour، JAC، GAC، Geely و برخی دیگر به دلیل قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه و عرضه در داخل و خارج خود رشد فروش قابل توجه پیدا کردند.”

بسیاری از تولیدکنندگان خودرو چینی سعی می کنند با ارائه خودرویی پیشرفته و خوش قیمت نظر خریداران عرب را جلب کنند.

رویای داشتن خودروی برقی

در حالی که تقاضا برای خودروهای برقی دائما رو به افزایش است، اکثر خودروهای فروخته شده هنوز آنهایی هستند که با بنزین و دیزل کار می کنند.

آقای میلبورن توضیح داد که “خودروهای برقی در امارات هنوز بخش نسبتاً کوچکی از بازار هستند و سازندگان چینی هم گزینه‌های موتور الکتریکی و هم موتور احتراقی را معرفی می‌کنند.”

سونیل ماخیجا ساکن دبی گفت که چگونه یک مدل خاص از خودروی برقی چینی ماشین رویایی او بود.

آقای ماخیجا، یک مشاور املاک هندی، می‌گوید: “چیزی که برای من اهمیت داشت این بود که نمی‌خواستم هیچ برند قدیمی خریداری کنم.

استقبال از خودرو های چینی در ابوظبی

تغییر سلایق مردم

یک کارشناس خودرو گفت: خودروهای چینی به دلیل ارزشی که در مقایسه با خودروهای سایر بازارها ارائه می‌دهند محبوب هستند.

آدام ویتنال، مدیر اجرایی وب‌سایت مقایسه خودرو درایو نینجا، می‌گوید: “در حال حاضر خودروهایی که با پول کمتری می خرید به‌طور قابل‌توجهی بهتر از آنچه از بازار غیر چینی دریافت می‌کنید، هستند و به طور کلی احتمالاً 30 تا 40 درصد امکانات بیشتری هم در خودروهای چینی وجود دارد.”

آقای ویتنال گفت: « هنوز در میان بسیاری از رانندگان بی میلی برای خرید چینی ها وجود دارد ، اما این نگرش در حال تغییر است.این واقعاً به مصرف‌کننده بستگی دارد و برخی به چیزی که با آن ناآشنا هستند نزدیک نمی‌شوند. همچنین ایجاد مشکل در زمان فروش مجدد و تامین قطعات یدکی هم یکی از دغدغه های مردم است.

بسیاری از برندهای چینی سال‌ها در اینجا بودند، اما در حجم کم، اکنون شما تعداد بیشتری از آن‌ها را در جاده‌های امارات می‌بینید، این به دیگران هم اعتماد به نفس می‌دهد تا آنها را خریداری کنند.”

وی افزود تحقیقات انجام شده توسط شرکت او نشان داد که نگرش به خودروهای چینی در حال تغییر است. آقای نرگیز گفته است: ” حدود 10 سال پیش خودروهای چینی به عنوان خودروهای ارزان‌تر و بی کیفیت در نظر گرفته می‌شدند، اما دیگر اینطور نیست. مردم محصولات چینی را با بهترین فناوری‌های پیشرفته می بینند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید