استقبال کم‌نظیر از خودرو الکتریکی هیوندای آیونیک 5

    کد خبر :999255
هیوندای آیونیک 5

شرکت هیوندای را می‌توان برند موفق خودروسازی دانست که در سالیان گذشته محصولات بزرگی را در بازار عرضه داشت. با گسترش خودروهای الکتریکی، این کمپانی هم بیکار ننشسته و مدل‌های الکتریکی متنوعی برای رقابت با برندی چون تسلا عرضه کرد.

بازتاب-به تازگی این برند کره‌ای، آمار فروش خودروهای الکتریکی خود را تنها در ماه می اعلام کرد. این شرکت اعلام کرده که آیونیک 5 نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش فروش 28 درصدی را تجربه کرد. باقی مدل‌های الکتریکی نیز نسبت به سال قبل افزایش فروش 20 درصدی داشتند. هیوندای آیونیک 6 که در ماه‌های گذشته معرفی شده، استقبال بزرگی را نتوانست به خود اختصاص دهد و نسبت به 5 با فروش کمتری مواجه شد.

باتوجه به آمار اعلام شده توسط هیوندای، محصولات الکتریکی این برند رشد فروش بیشتری نسبت به خودروهای احتراقی داشتند. با رونق اتومبیل‌های برقی، مصرف کنندگان نیز تمایل بیشتری به تهیه خودروهای سریع، کارآمد و پیشرفته‌تری چون اتومبیل برقی دارند. بنابراین بدیهی بوده که در میان سبد محصول این خودروساز مطرح، الکتریکی‌ها فروش بیشتری کسب کرده باشند. تنها در ماه می، مدل‌های برقی آیونیک هیوندای 5 درصد از کل فروش محصول این کمپانی را به خود اختصاص دادند که نشان دهنده محبوبیت آنها است.

محبوبیت روزافزون خودروهای الکتریکی

هیوندای آیونیک 5

جالب اینجا بوده که Ioniq 5 برد کمتری نسبت به Ioniq 6 دارد به شکلی که 32 کیلومتر در تریم استاندارد SE و تا 92 کیلومتر در تریم‌ RWD SE ارائه می‌دهد. جدای از تفاوت‌های برد حرکتی، تفاوت زیادی بین Ioniq 5 و 6 وجود ندارد، به جز پویایی خودرو در حرکت و نوع بدنه. Ioniq 5 یک کراس اوور جمع و جور است، در حالی که Ioniq 6 یک سدان فست بک به حساب می‌آید. Ioniq 6 همچنین تنها 150 دلار قیمت بیشتری نسبت به Ioniq 5 دارد که انتخاب بین این دو مدل را ساده می‌سازد.

 طرفداران خودروهای کراس اوور در چند سال گذشته رشد بسیاری پیدا کردند. این نوع سگمنت به دلیل ارتفاع بیشتر از زمین نسبت به خودروهای سدان، تجربه سواری لذت بخش‌تری ارائه می‌دهد، بنابراین بدیهی است که با استقبال بیشتری رو به رو شود. در چند سال گذشته، خودروسازان بسیاری تصمیم گرفتند تیراژ تولید خودروهای SUV و کراس اوور خود را دوچندان کنند، از جمله آنها باید به هیوندای موتورز اشاره کرد. خودروساز بزرگ کره‌ای که دو شرکت هیوندای و کیا را در زیرمجموعه خود گنجانده و توانسته به فروش بالایی در سراسر جهان از جمله ایالات متحده دست یابد.

حال باید دید آیا هیوندای در بازارهای دیگر هم می‌تواند به رشد فروش محصولات خود بپردازد یا خیر.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید