استقبال آمریکا از اقدام استرالیا ضد حزب الله لبنان

    کد خبر :865155
استقبال آمریکا از اقدام استرالیا ضد حزب الله لبنان

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای از اقدام استرالیا ضد جنبش حزب الله لبنان استقبال کرد.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای روز جمعه به وقت محلی اعلام کرد که از قصد استرالیا برای تروریستی خواندن تمامیت حزب الله تحت قوانین جنایی استرالیا استقبال می کنیم.

این مقام وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که تفاوت قائل نشدن میان شاخه نظامی حزب الله و بقیه آن، گام مهمی رو به جلو است.

ند پرایس مدعی شد حزب الله امنیت جامعه بین المللی را تهدید و حاکمیت کشور لبنان را تضعیف می کند و توانمندی آن موانع بزرگی بر سر راه صلح و ثبات در لبنان، خاورمیانه و سراسر جهان هستند.

استرالیا روز چهارشنبه شاخه‌های نظامی و سیاسی حزب الله لبنان را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد. این کشور از سال ۲۰۰۳ فعالیت سازمان امنیت خارجی وابسته به حزب الله لبنان در این کشور را ممنوع کرده است.

جنبش حزب الله لبنان در بیانیه‌ای اقدام استرالیا در تروریستی خواندن این جنبش را محکوم کرد.

به گزارش ایرنا، در بیانیه روز چهارشنبه حزب الله لبنان آمده است: اقدام اخیر استرالیا تبعیت ذلیلانه از دیکته‌های آمریکا و صهیونیست‌هاست.

حزب الله افزوده است: این تصمیم و تصمیم‌های مشابهی که پیش‌تر برخی کشورهای غربی علیه ملت‌های منطقه و حق آنها در آزادی و استقلال اتخاذ کردند، نه تأثیری بر روحیه ملت وفادار ما در لبنان و نه روحیه آزادگان و شرافتمدان جهان نخواهد داشت.

در ادامه این بیانیه آمده است: این تصمیم تأثیری بر موضع حزب‌الله و حق طبیعی آن در مقاومت و دفاع از کشور و مردمش و همچنین حمایت از جنبش‌های مقاومت ضد اشغالگری و تجاوزات صهیونیستی نخواهد داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید