استفاده از امواج ماکرو برای ایجاد انقلاب در ظرفیت هارددیسک

    کد خبر :128134

شرکت وسترن دیجیتال به‌تازگی به سراغ استفاده از امواج ماکرو برای خواندن اطلاعات از روی هارددیسک رفته است که نتیجه این امر، افزایش چهار برابری ظرفیت اطلاعاتی هارددیسک‌ها در 7 سال آینده خواهد بود.

شرکت وسترن دیجیتال به‌تازگی به سراغ استفاده از امواج ماکرو برای خواندن اطلاعات از روی هارددیسک رفته است که نتیجه این امر، افزایش چهار برابری ظرفیت اطلاعاتی هارددیسک‌ها در 7 سال آینده خواهد بود.

به گزارش بازتاب از رایورز شرکت وسترن دیجیتال اخیراً به دنبال تحقیقات طولانی خود، راه‌حلی هوشمندانه برای مشکل انباره‌های اطلاعاتی اتخاذ کرده است که موجب می‌شود تا بتوان ظرفیت هارددیسک‌ها را به‌طور چشمگیری افزایش داد.

ابتدا باید به این نکته فنی توجه داشت که یکی از مشکلات اصلی که موجب شده تا ظرفیت هارددیسک‌های امروزی پتانسیل افزایش چندان بالایی نداشته و بین 10 تا 14 ترابایت باقی بمانند، ابعاد خرک‌هایی است که اطلاعات را بر روی دیسک نگاشته و آن را از روی دیسک می‌خوانند.

حال شرکت وسترن دیجیتال توانسته است تا با اختراع کردن نوع جدیدی از خرک‌ها به سراغ تغییری بزرگ در ساختار این تجهیزات رفته و در عین‌ حال نیز ابعاد آنها را در حد معقول نگاه دارد.

خرک‌های جدید طراحی‌شده توسط وسترن دیجیتال می‌توانند با استفاده از امواج ماکرو، نوع جدیدی از انتقال داده را فراهم آورند که برخلاف خرک‌های موجود در مدل‌های امروزی، نیازی به تغییر ابعاد آن برای افزایش حجم وجود نخواهد داشت.

گفتنی است این امر موجب می‌شود تا بتوان ظرفیت هارددیسک‌ها را تا حجمی نزدیک به 40 ترابایت افزایش داد که البته این دستاورد، به‌سرعت قابل‌دسترسی نخواهد بود و نیازمند زمانی برای عملیاتی شدن این ایده است.

بنابر اعلام وسترن دیجیتال، فاز نخست این پروژه در سال 2019 میلادی کلید خواهد خورد، اما در نهایت تا سال 2025 به سرانجام رسیده و می‌توان شاهد عرضه هارددیسک‌هایی 40 ترابایتی با قیمتی مناسب و ابعادی معقول بود.

بدین‌ ترتیب، بار دیگر آینده انباره‌های اطلاعاتی با افقی جدید روبرو شده و ممکن است به علت قیمت بالای حافظه‌های SSD، شاهد افزایش مجدد محبوبیت هارددیسک در میان کاربران باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید