استعفای سروزیر ایالت بلوچستان پاکستان و افزایش مشکلات حزب حاکم

    کد خبر :195898

استعفای ‘نواب ثناءالله’ سروزیر ایالت بلوچستان پاکستان، حزب حاکم پاکستان (مسلم لیگ شاخه نواز) را با توجه به انتخابات پیش روی مجلس سنای این کشور را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

‘سرفراز بگتی’ وزیر پیشین ایالت بلوچستان و از اعضای ارشد حزب مسلم لیگ نواز پاکستان، با انتشار پیام توییتری از استعفای ‘نواب ثناء الله زهری’ سروزیر ایالت بلوچستان این کشور خبر داد.
البته برخی رسانه های پاکسان نیز متن استعفای وی را خطاب به استاندار – حکمران – ایالت بلوچستان در رسانه های خود منتشر کرده اند.
تلاش های ‘شاهد خاقان عباسی’ نخست وزیر پاکستان نیز که در این ایالت به سر می برد، برای جلب رضایت نمایندگان ناراضی حزب حاکم در مجلس ایالتی پاکستان و صرفنظر از درخواست وی از سروزیر برای استعفا، نتیجه نداده و وی استعفای خود را تقدیم کرده است.
بر اساس برخی گزارش ها، پس از برگزاری نشست مشورتی میان نخست وزیر پاکستان و سر وزیر ایالت پنجاب در سفر نخست وزیر به ایالت برای بررسی اوضاع، عباسی به ثناالله زهری پیشنهاد استعفا داده است.
بر اساس گزارشهای منابع خبری نخست وزیر پاکستان در این خصوص به ‘زهری’ گفته است که وقتی نمایندگان پارلمان اعلام رای عدم اعتماد کرده‌اند بهتر است پیش از شرکت در جلسه رای اعتماد، استعفا دهد زیرا بهتر از برکنار شدن از سوی نمایندگان پارلمان است.
به گزارش ایرناپیش از این ، حدود 40 نماینده مجلس ایالتی بلوچستان پاکستان با جمع آوری امضاء، حرکت رای عدم اعتماد علیه نواب ثناءالله به راه انداخته او را مجبور کرده بودند که امروز در پارلمان حاضر شود.
بر اساس نظر کارشناسان، استعفای مسئولان دولتی عالیرتبه حزب حاکم پاکستان (مسلم لیگ شاخه نواز ) در انتخابات آتی این کشور، حزب حاکم را با مشکلات جدی مواجه می کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید