استرداد کلاهبردار 2 میلیون دلاری به کشور

  • اجتماعی
  • پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۰:۵۲
    کد خبر :1064894
استرداد کلاهبردار کشور

رئیس پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی کشور از استرداد فردی به اتهام کلاهبرداری به مبلغ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به کشور خبر داد.

سردار «مجید کریمی» در تشریح این خبر اظهار داشت: متهم این پرونده به عنوان ترخیص کار کالای بازرگانی در دو مرحله، حدود ۴۰۰ کانتینر کالا را تحویل شاکی داده اما در مرحله سوم آخرین محموله وارداتی را که شامل ۹۳ کانتینر به ارزش دو میلیون دلار معادل یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بوده را به مشتری‌های تعیین شده نداده و بدون اطلاع مالک تمامی کالاها را به اشخاص دیگری فروخته و با تصاحب مبلغ حاصل از فروش با هویت جعلی به یکی از کشورهای همسایه متواری شد.

موضوع شناسایی، دستگیری و استرداد متهم در دستور کار مأموران پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت و پلیس بین‌الملل‌ با استفاده از ظرفیت‌های سازمان اینترپل و هماهنگی‌های لازم با مراجع مربوطه داخلی و خارجی، علیه وی اعلان قرمز صادر کرد و متهم را در محل اختفایش در کشور مورد ردیابی و شناسایی قرار داده و وی را دستگیر کرد. متهم توسط مأموران پلیس بین‌الملل فراجا، از طریق مرز هوایی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) به کشور مسترد شد و در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

روزنامه ایران

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید