استاندار سابق کرمان در یک قدمی ورود به کابینه

    کد خبر :388279

چند روزی است، زمزمه های تغییرات احتمالی در کابینه دولت دوازدهم و نیز شایعاتی از تغییر و جابجایی برخی اعضای فعلی کابینه در محافل سیاسی به گوش می رسد. روز گذشته نیز برخی افراد از جمله نمایندگان مجلس، خبر استعفای آخوندی از وزارت راه را اعلام کردند، اما این خبر در ساعات پایانی روز تکذیب شد.

برخی نمایندگان مجلس، از معرفی گزینه های وزرای جدید در روز آینده خبر می دهند و بر این باورند که قرار است روز سه شنبه، روحانی لیستی از وزرا را به مجلس ارسال کند. آنچه مسلم است اینکه دولت به هر حال باید برای دو وزارتخانه ای که وزیر ندارد، اشخاصی را به مجلس معرفی کند، ولی جدای از این دو مورد، اخبار رسیده از برخی جابجایی ها نیز در درون کابینه حکایت دارد.

بر پایه این اخبار، گفته می شود، قرار است آخوندی، وزیر راه و شهرسازی از کابینه خداحافظی کند و بنا به شنیده ها، وزیر صنعت نیز روانه وزارت کار شود.

در این میان، گویا دولت نیز دست به کار شده و با افرادی که توانایی اداره وزارتخانه ها را دارند، دیدارهایی داشته است. از میان اسامی اعلام شده، نام علیرضا رزم حسینی، چند روزی است، در صدر کسانی است که به احتمال زیاد برای گزینه وزارت راه و یا وزارت صنعت معدن و تجارت مطرح است.

شهباز حسن پور، نماینده سیرجان و بردسیر در مجلس از رایزنی رئیس جمهوری با علیرضا رزم حسینی، استاندار سابق کرمان برای پیوستن به ترکیب هیأت وزیران خبر داد.

حسن پور در گفت وگو با تابناک افزود: شب گذشته، آقای رزم حسینی دیداری با آقای روحانی داشته و در این دیدار، توافق‌های جدی و تقریبا قطعی برای معرفی آقای رزم حسینی به مجلس برای پیوستن به کابینه دولت دوازدهم صورت گرفته است.

این نماینده مجلس ادامه داد: بنا بر شنیده‌ها، در صورتی که دولت تصمیم به جابجایی شریعتمداری گرفته باشد، آقای رزم حسینی به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت معرفی خواهند شد؛ اما پیشنهاد سکانداری وزارت راه و شهرسازی نیز به ایشان داده شده و از آنجایی که احتمال تغییر در این وزارتخانه بیش از وزارت صمت است، شاید وزارت راه، مقصد بعدی رزم باشد!

وی توضیح داد: نمایندگان استان کرمان نیز امروز پس از پایان رأی گیری برای لایحه CFT رایزنی‌هایی در این خصوص انجام داده‌اند.

حسن پور با بیان اینکه ترمیم کابینه در هفته‌های آینده جدی‌تر خواهد شد، گفت: برنامه‌های دولت برای تغییر برخی وزرا جدی است و تا کنون بیشتر معطل تعیین تکلیف لوایح چهارگانه مرتبط با FATF و همینطور بحث تفکیک وزراتخانه‌ها بوده‌اند.

این نماینده همچنین یادآور شد: بحث لوایح چهارگانه هم اکنون تمام شده و با رایزنی‌های صورت گرفته، موضوع تفکیک وزارتخانه‌ها هم تا حد زیادی ملغی است. به همین جهت دولت در هفته‌های آینده، اقدامات جدی و عملی خود را برای ترمیم کابینه انجام خواهد داد.

گفتنی است، علیرضا رزم حسینی، دهم خردادماه سال جاری، پس از بیش از چهار سال و نیم سکانداری استانداری کرمان از سمت خود استعفا داده بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید