استاندار سابق تهران: فرصت برای خدمت دائمی نیست

    کد خبر :420416

استاندار سابق تهران با بیان اینکه فرصت برای خدمت دائمی نیست، گفت: باید از فرصت حداکثر استفاده را برای خدمت به مردم داشته باشیم.

محمدحسین مقیمی در مراسم معارفه سرپرست استانداری تهران گفت: در این جلسه مروری شد بر ویژگی‌های یک مدیر نظام جمهوری اسلامی ایران، اگرچه خصوصیت‌های مطرح شده در مورد من توسط هر یک از مدیران و معاونین اغراق بود؛ اما خداوند را شاکرم که این خصوصیت‌های یک مدیر خوب در این جلسه مرور شد. امیدوارم همه این ویژگی‌ها در مسیر عمل و اقدامات ما قرار بگیرد.

وی افزود: پایتخت جمهوری اسلامی ایران و ام القرای جهان اسلام تهران است. اگر از این دید به تهران نگاه کنیم و جمعیت حدود 15 میلیونی آن را در نظر بگیریم و با احتساب جایگاه تهران به عنوان پایتخت که 40 تا 50 درصد فعالیت‌های اقتصادی کشور در آن رقم می‌خورد متوجه خواهیم شد که مسئولیت سنگینی بر دوش مسئولین استان‌ تهران قرار داده شده است.

مقیمی ادامه داد: امکانات وسیعی که در این استان قرار دارد، آب و هوای مناسبی که دارد، بزرگانی که در این استان حضور دارند و جایگاه تهران در نظام مقدس جمهوری اسلامی که بسیار ویژه است همه و همه نشان از این دارد که مسئولیتی که در این استان بر عهده ما گذاشته‌اند از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی تاکید کرد: تصمیمات اساسی و زیربنایی کشور در این استان گرفته می‌شود. فعالیت‌های اجرایی بزرگی در این استان شکل می‌گیرد و همگی به عنوان الگو و نمونه‌ای در کشور قملداد می‌شوند.

استاندار سابق تهران با اشاره به اینکه حضور خانواده شهدا، جانبازان و اهمیت ویژه مسائل فرهنگی در استان تهران همگی ویژگی‌های خاصی به این استان می‌دهد، افزود: هر چند که از مسئولیت دولتی امروز محروم می‌شوم اما قطعا جا برای فعالیت محدود نیست. مهم این است که اراده کنیم و در خدمت نظام و ملت باشیم.

وی افزود: تهران با همه ویژگی‌های منحصر به فرد خود نیاز به مدیرانی دارد که برای خدمت سر از پا نمی‌شناسند و تلاش می‌کنند که در جهت حل مشکلات مردم گام‌های اساسی بردارند. ما در کشور امکانات زیادی داریم اما از سوی دیگر، دشمنان زیادی هم داریم. دشمن تلاش می‌کند مانع پیشرفت ما شود و خوشبختانه با رهنمودهای مقام معظم رهبری که مدام اعلام می‌کنند باید تلاش کنیم و به نسل جوان این کشور امیدوار باشیم و در جهت توسعه علم و فناوری گام برداریم.

مقیمی ادامه داد: باید در تهران به گونه‌ای کار کنیم که نمونه و الگوی سایر استان‌ها باشیم. کسانی که در سایر استان‌ها زندگی می‌کنند اگر خیالشان از مرکز راحت باشد که در حوزه کاهش آسیب‌ها تلاش ویژه انجام می‌شود و شغل و درآمد برای مردم ایجاد می‌شود، قطعا تاثیرات مثبت آن در جای جای کشور قابل مشاهده خواهد بود.

وی تاکید کرد: باید برای رضایت خدا و مردم کار کنیم تا جمهوری اسلامی ایران پیشرفت کند؛ لذا هر گاه احساس کردیم برای خدا، مردم و پیشرفت کشور قدم برداشتیم. آن روز باید احساس شادمانی داشته باشیم.

مقیمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه فرصت برای خدمت دائمی نیست، افزود: باید از فرصت خدمت حداکثر استفاده را کنیم و در جهت حل مشکلات مردم گام برداریم تا هنگامی که مسئول هستیم هر مسئولیتی که داریم باید فرصت را غنیمت بشماریم و به مردم خدمت کنیم. باید برای جامعه کار کنیم و اگر به عنوان الگو و نمونه قملداد شدیم قطعا به پیشرفت‌های مد نظر خود می‌رسیم و در آن هنگام از همه فعالیت‌های خود راضی و خوشحال خواهیم بود.

وی ادامه داد: در مجموعه استانداری تهران معاونین بسیار خوبی داشتم و هر یک با ویژگی‌های بسیار خوب خود موجب تشکیل ترکیبی مناسب و کارآمد همراه با سلامت نفس شده بودند. بی تردید هیچ سرمایه‌ای بالاتر از سرمایه انسانی نیست و آنچه که کشور را به حرکت در می‌آورد و منابع را در جهت پیشرفت کشور به کار می‌گیرد سرمایه انسانی است. باید تلاش کنیم و تلاش فراوان کنیم که موانع را رفع کنیم. همه باید کمک کنیم تا اهدافی که در قانون منع بکارگیری بازنشستگان پیش بینی شده اجرایی شود. منظور از این قانون بکارگیری جوانان در مسئولیت‌های مدیریتی است. از جناب آقای حسن بیگی هم درخواست می‌کنم از جوانان در پست‌های مدیریتی بیشتر استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، وی تاکید کرد: با توجه به شناختی که از آقای حسن بیگی داریم که همه ویژگی‌های خوب یک مدیر شایسته را دارند، امیدوارم با کمک همه مجموعه بتوانند آنچه که به عنوان نقص در گذشته و ضعف بنده بوده است را جبران کنند و از همه کسانی که با ما همکاری کرده‌اند به ویژه اصحاب رسانه تقدیر و تشکر می‌کنم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید