استاندار زنجان: منافع ملی، جای برخورد جناحی نیست

  • سیاسی
  • یکشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۷ ۹:۱۴
    کد خبر :290026

استاندار زنجان گفت: منافع ملی، جناحی نیست و نباید با مسائل و موضوعات ملی؛ سیاسی برخورد کنیم.

اسدالله درویش امیری شامگاه شنبه در دومین نشست هم اندیشی احزاب و گروههای سیاسی استان زنجان با بیان اینکه هر دو جریان سیاسی اصلاح طلب و اصول گرا در دایره حاکمیت نظام جمهوری اسلامی قرار دارند، افزود: باید با صبر و بردباری همدیگر را بپذیریم و تحمل کنیم.
وی با بیان اینکه سوم خرداد میراث ملی ملت ایران است، اظهار کرد: چرا می خواهیم چنین حماسه ملی را انحصاری کنیم.
استاندار زنجان فعالان سیاسی و احزاب را به مدارا و تحمل یکدیگر توصیه و خاطرنشان کرد: بنابر اقتضای شرایط حاضر، هر کسی که دوست انقلاب است باید از خود نجابت به خرج دهد.
این مسئول با بیان اینکه امروز مهترین مساله جامعه، مشکلات اقتصادی است، گفت: مشکلات اقتصادی خروجی عملکرد همه دولت های نظام جمهوری اسلامی است، بنابراین باید با واقع بینی به مسائل نگاه کنیم تا به نتیجه برسیم.
درویش امیری ضمن اشاره به آسیب های اجتماعی در جامعه، اظهار کرد: هم اکنون 25 دستگاه در کشور متولی حوزه فرهنگ هستند و از بالاترین بودجه نیز برخوردارند، بااین وجود، شاهد آسیب های اجتماعی درسطح جامعه هستیم، چرا که ما آسیب های اجتماعی را هم سیاسی تحلیل کردیم.
وی به پرهیز از نگاه جناحی به آسیب های اجتماعی تاکید کرد و گفت: همه جریانات و گروهها باید خود خود را ملزم بدانند نسبت به این موضوعات نگاه ملی داشته باشند.
استاندار زنجان به ناآرامی های دی ماه گذشته اشاره کرد و افزود: در این ناآرامی ها هیچ ردپایی از هیچ یک از احزاب داخل کشور دیده نشد.
وی با بیان اینکه بالغ بر 350 سازمان مدنی و مردم نهاد در استان زنجان فعالیت دارند، اظهار کرد: هیچ یک از اعضای این تشکل ها نیز در ناآرامی ها دی ماه گذشته حضور نداشتند و جزو دستگیر شدگان دراین استان نبودند.
درویش امیری با بیان اینکه نباید احزاب سیاسی و نهادها و تشکل های مدنی راتکفیر کنیم، خاطر نشان کرد: احزاب سیاسی، نهادها و تشکل های مدنی کشور علاقه مند به این نظام هستند، چرا که اگر فرصت طلب و مساله جو می بودند باید در ناآرامی ها حاضر می شدند، ولی هیچکدام چنین نکردند.
وی با بیان اینکه بیکاری جوانان و مشکلات اقتصادی دغدغه اصلی است، گفت: امروز محتاج وحدت، همدلی، اتحاد و یکپارچگی هستیم و احزاب سیاسی در این زمینه بیش از دیگر اقشار باید پیشقدم شوند.
استانداز زنجان با بیان اینکه مردم ایران با وجود همه مشکلات، هر زمان که نیاز بوده، برای دوام و بقای نظام جمهوری اسلامی به صحنه آمده اند، تصریح کرد: مسئولان و فعالان سیاسی در این شرایط حساس باید به فکر اتحاد و انسجام باشند.
وی با بیان اینکه خارج نشینان مخالف و ضد انقلاب و دشمنان نظام به دنبال برهم زدن فضای داخلی کشور هستند، گفت: جریانات سیاسی نباید زمینه موج سواری آنان فراهم کنند.
درویش امیری با بیان اینکه ممکن است یک اظهار نظر نسنجیده، نپخته و تحریک آمیز تبدیل به بحران شود، خاطرنشان کرد: امروز هر کسی در اجرای دقیق قانون اساسی گام بردارد واز آرمان های شهیدان ، امام (ره) و انقلاب به معنای واقعی پاسداری کرده و منویات رهبر معظم انقلاب را فصل لخطاب بداند و به منافع ملی، توسعه، انسجام و همدلی در کشور کمک کند، طرفدار ولایت فقیه ، دولت و نظام است و درون حاکمیت تعریف می شود.
وی با بیان اینکه قانون اساسی منافع همه ملت ایران را تامین کرده است، افزود: ایران متعلق به همه آحاد ملت، با سلایق، اندیشه و تفکر مختلف است.
استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود احزاب را ناظر بر عملکرد نظام اداری کشور خواند و گفت: حضور و تقویت احزاب یک فرصت و غنیمت است.
وی خاطر نشان کرد: هر چه احزاب در جریان امور قرار گیرند، این امر نوعی کمک به مدیریت و زمینه ساز آرامش و تلطیف فضا در استان است، چرا که هر چه استان آرام تر باشد، سودش را مردم می برند.
به گزارش ایرنا در دومین نشست هم اندیشی احزاب و گروههای سیاسی استان زنجان، شماری از دبیران و نمایندگان احزاب و تشکل ها به ارائه نقطه نظرات خود پیرامون مسائل پرداختند و بر تقویت جایگاه احزاب و بهره گیری از ظرفیت آنها در حل مشکلات تاکید کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید