استاندار تهران: انتظارمان از فاصله‌گذاری اجتماعی در مترو و اتوبوس برآورد نشد

    کد خبر :721544

به گزارش تسنیم، انوشیروان محسنی بندپی پیش از ظهر امروز در حاشیه برگزاری کمیسیون پیشگیری و مقابله با سرقت در ستاد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ که با حضور مسئولانی از دستگاه‌های مختلف برگزار شد با اشاره به ارتقاء کشف و پیشگیری و مقابله با سرقت در سالهای اخیر در استان تهران اظهار کرد: در سالهای اخیر سالانه بین 2.5 تا 3 درصد در وقوع سرقت در استان تهران کاهش روی داده است.

بیش از 65 درصد سارقان استان تهران غیربومی هستند

استاندار تهران با بیان اینکه بیش از 65 درصد سارقینی که در استان تهران اقدام به سرقت می‌کنند، ساکن این استان نیستند، گفت: در سالهای اخیر همچنین شاهد افزایش کشفیات سرقت نیز بوده‌ایم.

این مقام مسئول با بیان اینکه پلیس تهران نیازمند کمک و مساعدت ویژه است، تصریح کرد: برخوردار کردن پلیس تهران از دوربین‌های الکترونیکی و تجهیزات به‌روز از مصوبات این جلسه بود و از شهرداری خواستیم برای در اختیار قراردادن دوربین‌های الکترونیکی به پلیس و نصب آنها همکاری لازم را داشته باشد.

به گفته محسنی بندپی 150 هزار واحد صنفی فاقد پروانه در تهران وجود دارد، همچنین 3.5 تا 4 میلیون موتورسیکلت در تهران وجود دارد که برخی از آنها فاقد هویت هستند و تقریبا 85 درصد زورگیر‌ها نیز با استفاده از موتورسیکلت انجام می‌شود.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر عدم کافی بودن ناوگان مترو و اتوبوس برای حمل و نقل پس از اجرای طرح ترافیک، تصریح کرد: دیروز در کمیته اجتماعی و انتظامی این موارد بحث شد و قرار شد وزارت بهداشت گزارشی به ستاد ملی مبارزه با کرونا ارائه کند و لذا برای تغییر یا تداوم اجرای طرح ترافیک یا ایجاد ظرفیت‌های جدید تصمیماتی اتخاذ شود.

استاندار تهران ادامه داد: البته استانداری گزارش‌های خود را در این زمینه به ستاد مقابله با کرونا ارائه داده که انتظار ما مبنی بر فاصله‌گذاری اجتماعی در مترو و اتوبوس برآورده نشده است.

به گزارش تسنیم، محسنی بندپی درباره احداث کلانتری‌های جدید در تهران نیز بیان کرد: براساس مصوبه شورایعالی امنیت ملی احداث 80 کلانتری در تهران پیش‌بینی شده و در این زمینه جلساتی با شورای شهر داشتیم که آنها قول دادند در هر منطقه 2 قطعه زمین برای احداث کلانتری در اختیار قرار دهد. همچنین وزارت راه و شهرسازی نیز برای احداث کلانتریهای جدید در تهران 7 زمین شناسایی کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید