استاد موسیقی از کما درآمد

    کد خبر :1057965
استاد موسیقی

مدیرعامل انجمن موسیقی ایران ضمن ارایه گزارشی از پیگیری روند درمان ذوالفقار بیتانه نوازنده برجسته دوتار خراسان، آخرین وضعیت این هنرمند عرصه موسیقی را تشریح کرد.

بازتاب- امیرعباس ستایشگر مدیر انجمن موسیقی ایران ضمن ارائه گزارشی مختصر از روند درمانی ذوالفقار بیتانه نوازنده برجسته دوتار خراسان توضیح داد: بر اساس تازه‌ترین بررسی‌های درمانی که در تماس با خانواده استاد بیتانه داشتم، خوشبختم این هنرمند از حالت کما خارج شد و وضعیت رو به بهبودی دارد. پزشکان در تلاش هستند تا بهتر شدن وضعیت جسمانی وی، شرایط را برای انتقال به بیمارستانی در مشهد فراهم کنند.

وی افزود: معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر موسیقی و انجمن موسیقی ایران در روزهای گذشته به این خبر می رسد موضوعاتی مرتبط با روند درمان استاد بیتانه و آمادگی خود را برای حمایت از این هنرمند برجسته موسیقی. خراسان اعلام کرد تا هرچه زودتر شاهد تسریع در روند درمانی استاد بیتانه باشیم.

ذوالفقار دوتارنواز برجسته اهل فردوس خراسان جنوبی که طی روز‌های گذشته در یک حادثه رانندگی از ناحیه سرنشین شده و پس از عمل جراحی در حالت کما قرار گرفته است.

وی از شاخص‌های شاخص و پیشگام موسیقی خراسان است که در حوزه نوازندگی دوتار دارای ویژگی‌های متعددی است. این هنرمند که چندی پیش از سوی کمیته ثبت ملی میراث فرهنگی ناملموس در فهرست هنرمندان حامل میراث فرهنگی در فهرست گنجینه‌های زنده بشری قرار گرفته است، یکی از میراثداران موسیقی خراسان و سازندگان سنتی این منطقه هم هست.

به گفته برخی از افراد حوزه موسیقی نواحی منطقه خراسان، این هنرمند از گنجینه‌های خاص موسیقی خراسان و صاحب پنجه‌ای بر مایه می‌شود که در موسیقی خراسان به‌ویژه و شرق آن جایگاه فنی دارد. در حالی که پنجه‌های او در نوازندگی شباهت بسیار زیادی به پنجه ذوالفقار عسگریان دارد. این در حالی است که تسلط وی بر مقامهای شرق و آگاهی‌اش بر ریتم‌ها و نغمات خراسان از او استادی چیره‌دست و صاحب سبک ساخته شده است.

در میان بیتانه تصانیفی در وصف پیامبر اعظم (ص)، حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) و ۱۴ معصوم (ع) بر اساس سرمقام‌های خراسانی پیش روی مخاطبان قرار گرفته‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید