از کجا بفهیم تلفن همراه ما هک شده است؟

  • اجتماعی
  • پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۷:۴۱
    کد خبر :994774
آسیب های تلفن همراه بر بدن

مجرمان سایبری همیشه راهکارهای جدیدی برای ورود به گوشی هوشمند شما ارائه می‌دهند. همه‌ی ما درمورد بدافزارها، کلاهبرداری‌های فیشینگ و آسیب‌پذیری‌های نرم‌افزاری شنیده‌ایم، اما محققان دانشگاه ژجیانگ چین و دانشگاه دارمتشات آلمان، روش مبتنی‌بر سخت‌افزار جدیدی را شناسایی کرده‌اند که هکرها از آن برای کنترل گوشی‌های هوشمند بهره می‌برند.

NordVPN توضیح می‌دهد افراد سودجو می‌توانند از سیگنال‌های الکترومغناطیسی برای شبیه‌سازی حرکاتی مثل ضربه‌زدن روی نمایشگر برای باز کردن قفل گوشی‌های هوشمند استفاده کنند. این روش GhostTouch نام دارد و به هکرها اجازه می‌دهد قفل دستگاه قربانیان خود را باز کرده و به داده‌های حساسی مثل گذرواژه‌ها و حتی برنامه‌های بانکی دسترسی داشته باشند. آن‌ها همچنین می‌توانند برای دسترسی گسترده‌تر، روی گوشی افراد، بدافزار نصب کنند.

تنها کاری که مهاجم برای اجرای روش GhostTouch باید انجام دهد، نزدیک شدن به محل حضور هدف است. آن‌ها می‌توانند تجهیزات خود را در مکان‌های عمومی قرار دهند تا سیگنال‌های الکترومغناطیسی را به‌ گوشی افراد ارسال کنند.

فون‌آرنا می‌نویسد، برای برقراری ارتباط، دستگاه باید به گوشی هوشمند شخص موردنظر نزدیک باشد و به‌عبارتی در محدوده‌ی ۴۰ میلی‌متری آن قرار بگیرد. البته پس‌ از این مرحله اگر شخص قربانی مکان موردنظر را ترک کند دیگر اهمیتی نخواهد داشت.

درحال‌حاضر مشخص شده است گوشی‌هایی مثل آیفون SE ۲۰۲۰، نوکیا ۷٫۲، گلکسی S۲۰ FE ۵G و ردمی ۸ در برابر روش GhostTouch آسیب‌پذیر هستند.

از طرفی عبارت phone unlocks itself یکی از محبوب‌ترین جست‌وجوهای انجام‌شده در گوگل است که ۲۰۹ میلیون نتیجه به کاربران نشان می‌دهد. البته این بدان معنا نیست که گوشی همه‌ی این کاربران هک شده باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید