از هر ۱۵۰۰ ژاپنی یک نفر بالای ۱۰۰ سال است

    کد خبر :747079

اطلاعات جدید دولت ژاپن حاکی از آن است که در حال حاضر تقریباً از هر ۱۵۰۰ نفر یک نفر در این کشور ۱۰۰ سال یا بیشتر سن دارد.

به گزارش ایسنا، ارقام وزارت بهداشت، کار و رفاه ژاپن نشان می‌دهد که تعداد افراد ۱۰۰ ساله در این کشور برای اولین بار در سال جاری میلادی (2020) به بیش از ۸۰ هزار نفر رسیده است که پنجاهمین افزایش سالانه متوالی و بزرگترین افزایش تا به امروز محسوب می‌شود.

از روز سه شنبه ۸۰ هزار و ۴۵۰ نفر فرد ۱۰۰ سال به بالا سرشماری شده که ۹۱۷۶ نفر بیشتر از سال گذشته بوده و معادل یک نفر از هر ۱۵۶۵ نفر جمعیت ژاپن است. اعداد و ارقام نشان می‌دهد که زنان در ژاپن به احتمال بسیار بیشتری نسبت به مردان یک قرن یا بیشتر زندگی می کنند و ۸۸ درصد از کل ۱۰۰ ساله‌ها را تشکیل می‌دهند.

جمعیت ژاپن به سرعت در حال پیر شدن است و متوسط امید به زندگی در سراسر این کشور نیز در یک رکورد قرار دارد.

ارقام منتشر شده دولت این کشور در ماه جولای نشان داد که به طور متوسط امید به زندگی زنان ژاپنی ۸۷.۴۵ سال و مردان ژاپنی نیز تا ۸۱.۴۱ سال است. ژاپن ثبت اسناد ۱۰۰ ساله‌ها را از سال ۱۹۶۳ میلادی آغاز کرده است. در آن زمان فقط ۱۵۳ فرد بالای ۱۰۰ سال در این کشور زندگی می‌کردند اما در سال ۱۹۸۸ میلادی، شمار این افراد به بالغ بر ۱۰ هزار نفر رسید.

راز ماندگاری

پیرترین فرد ژاپن، “کین تاناکا” ۱۱۷ ساله اهل فوکووکا، سال گذشته توسط رکوردهای جهانی گینس به عنوان پیرترین فرد جهان تأیید شد.

او در سال ۱۹۰۳ میلادی متولد شد، سالی که پیشگامان هواپیمایی اورویل و ویلبر رایت با موفقیت در انجام اولین پرواز قدرتمند، تاریخ‌ساز شدند.

او اکنون در یک خانه سالمندان زندگی می‌کند و معمولاً ساعت ۶ صبح از خواب بیدار می‌شود و در طول روز بازی‌های فکری انجام می‌دهد.

بنا بر گزارش سی‌ان‌ان، تاناکا گفته است که خوردن غذای خوب و سالم و تمرین ریاضی راز او برای یک عمر طولانی است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید