از نوجوانی به فکر جلوگیری از ریزش ارثی موها باشید

    کد خبر :536955

دکتر کلنک رئیس بخش تحقیقاتی دکتر کورت ولف معتقد است که نوشیدن 50 فنجان قهوه در روز هم نمیتواند کافئین مورد نیاز برای ریشه‌های مو را تامین کند.

دکتر کلنک درباره تاثیر نوشیدن قهوه بر موی سر می‌گوید: نوشيدن قهوه با مصرف موضعي کافئين تفاوتهای زيادی دارد. چراکه در هنگام نوشيدن قهوه ابتدا نوشيدني مصرف شده از سيستم گوارشي گذر کرده و سپس توسط ساير اعضاء جذب و در بدن توزيع می‌شود . در اين پروسه مقدار بسيار کمی از کافئین توسط پوست سر و ريشه های مو جذب مي شود که ناکار آمد است و به هيچ وجه با ورود موضعي کافئین به پوست سر برابری نمي کند. حتي مصرف روزانه 50 فنجان قهوه نيز نمي تواند کافئين مورد نياز برای ريشه موها را تأمين کند.
وی معتقد است هرچه زمان ماندن شامپوها و لیکوئیدهای حاوی کمپلکس کافئین بر روی پوست سر بيشتر باشد، کافئين تأثير خود را بهتر نشان خواهد داد، بااين وجود اين مسئله میتواند در پوست سر حساس عاملي برای ايجاد التهاب باشد. وی در این باره می‌گوید: شما بايد به صورت تجربي دريابيد که آيا پوست سرتان نسبت به باقي ماندن شامپو برای مدت زياد درسطح آن حساس است يا خير؟ ولي زماني که من توصيه مي‌کنم دو تا پنج دقيقه است. وبه صورت معمول دراين محدوده زماني کمپلکس کافئين مي تواند ريشه های مو را تحريک و فعال کند.
محققان آلمانی در بخش تحقیقاتی موسسه دکتر کورت ولف دریافته اند که باز ساز ی و برقراری مجدد سيکل انرژی در ريشه های مو به زمان خاص خود نياز دارد ودر مواردي که فرد دچار ريزشهای شديد موهای خود است، بايد حدوداً مدت زمان سه تاچهار ماه به پروسه درماني خود با استفاده از شامپوهای حاوی کمپلکس کافئین به صورت منظم ادامه دهد تا شاهد افت چشمگير در ريزش موهای خود باشد.
اما فارق از تاثیرات درمانی محصولات حاوی کمپلکس کافئین برای درمان ریزش ارثی موی سر، بسیاری از آقایان معضل استفاده از حالت دهندهای مو در دوره زمانی استفاده از محصولات درمانی را دارند. این محقق آلمانی خیال آن دسته از مردان را راحت کرده و در اینباره نظری متفاوت با دیگران دارد. دکتر لنک می‌گوید: پس از استفاده از تونیک‌های درمانی یا شامپوهای دارای کمپلکس کافئین و انجام ماساژ بايد حدوداً سه دقيقه برای جذب کامل مواد فعال کننده صبر کرد و سپس مي توان از ساير حالت دهنده های مو مثل، ژل، ژل واکس یا اسپری‌های حالت دهنده دیگر استفاده کرد.
اما باید بدانیم این ادعا تاثیرات منفی حالت دهنده‌ها بر میزان مقاومت ریشه مو را کتمان نمی‌کند.
محققان این موسسه آلمانی معتقدند که هیچ وقت برای درمان ریزش ارثی مو دیر نیست. دکتر کلنگ می‌گوید : اگر فردی از ريزش ارثي مو رنج مي برد بايد هر چه سريعتر درمان را آغاز کند. در مردان اصولاً با ورود به سن بلوغ، ترشح مرتب هورمون تستسترون انجام ميگيرد که باعث سستي ريشه های مو و ريزش زود هنگام آنها مي‌شود. به این ترتیب توصیه می‌شود برای پیشگیری از ریزش ارثی مو از دوران نوجوانی شروع به مصرف شامپوهای حاوی کمپلکس کافئین کنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید