از “قارچ سیاه” چه می دانیم؟

    کد خبر :840639
از "قارچ سیاه" چه می دانیم؟

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خرم‌آباد گفت: مصرف کننده‌های داروی کورتون با دز بالا و افراد مبتلا به بیماری زمینه‌ای نسبت به سایر مردم بیشتر در معرض ابتلا به قارچ سیاه هستند.

دکتر عباس آزادی افزود: ویروس قارچ سیاه با نام علمی “موکورمایکوزیس” در شرایط عادی در محیط وجود دارد و با هر بار استنشاق وارد سینوس افراد می شود اما سیستم ایمنی بدن تمام اسپورهای این ویروس را از بین می برد و اجازه ایجاد بیماری را به آن نمی دهد.

وی اظهار داشت: در صورتیکه به هر دلیلی سیستم ایمنی بدن دچار اختلال شود این بیماری به راحتی فرد را درگیر می کند و این در حالیست که مصرف کننده کورتون با دز بالا و آمپول “دفروکسامین” دارای ریسک (خطر) فاکتورهای مساعدکننده ابتلا به این بیماری هستند.

به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه مصرف کنندگان داروهای تاثیرگذار بر سیستم ایمنی در خطر ابتلا به قارچ سیاه قرار دارند، افزود: مبتلایان به این بیماری معمولا با علائم سینوزیت، سردرد و ترشح خونابه مراجعه می کنند و در صورت روند افزایشی، بیماری از طریق عروق به مغز و چشم حمله می کند، باعث کبودی چشم و جداره عروق می شود و حتی ممکن است تمام مغز را درگیر کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید