از صافکاری تا مجسمه سازی با ابزاری به نام چکش بادی!

    کد خبر :942330

تنوع کارکرد های چکش بادی و پیکور بادی به حدی است که نمی توانید تصور کنید. در این گزارش به معرفی چکش بادی و کاربرد های آن خواهیم پرداخت.

به طور کلی ابزارهای بادی و پنوماتیک در مقایسه با ابزارهای برقی و حتی شارژی راندامان و بهره وری بیشتری دارند، اما برخی از ابزارهای بادی آنچنان از جایگاه ویژه ایی برخوردار هستند که حتی مدل های مشابه برقی و شارژی آنها از مکانیزم و عملکرد کاری این ابزارهای پیروی می کنند. اما به هرحال در مواردی که امکان استفاده از ابزار بادی وجود داشته باشد تمام شرکت ها، مهندسان و استادکاران ترجیح می دهند از مدل بادی ابزار استفاده کنند تا جایگزین برقی آن.

در این بین چکش بادی یا پیکور بادی از جمله ابزارهایی هستند که به طور قطع از شاخص ترین و شناخته شده ترین انواع ابزار بادی و پنوماتیک می باشند. میزان راندامان کاری این ابزارها به قدری است که با وجود نیاز به کمپرسور باد و هزینه اولیه تقریبا بالا برای خرید یک کمپرسور باد برقی یا بهتر از آن کمپرسور باد دیزل کماکان به صرفه تر و اقتصادی تر از خرید چکش برقی است.

پیکور بادی چیست و چه تقاوتی با چکش بادی دارد؟

در بسیاری از موارد پیکور بادی را معادل چکش بادی یا همان چکش تخریب بادی می گیرند و تفاوتی بین این دو ابزار قائل نمی شوند. این موضوع می تواند تا حد زیادی درست باشد اما در عین حال می توان این دو ابزار را از هم تفکیک و به دو ابزار مجزا تقسیم بندی نمود. چکش تخریب بادی یا چکش بادی را می توان به مدل های کوچک تر و سبک تر اطلاق نمود و به مدل های سنگین تر و قدرتمند تری که به دلیل وزن بالای آنها فقط امکان تخریب زمین را دارند پیکور بادی گفت در حالی که از چکش بادی های کوچک تر میتوان در تخریب دیوارها و سقف نیز استفاده نمود. در ادامه به بررسی بیشتر این ابزار ها خواهیم پرداخت.

معرفی انواع چکش بادی و کاربردهای آنها

چکش های بادی از نظر کاربرد به چند دسته تقسیم می شوند که در واقع عملکرد همه این دسته ها همان چکش بادی است اما در برخی از موارد این چکش بادی طوری بهینه شده است که بتوان برای باربرداری های سبک روی چوب و متریال های نرم تر استفاده نمود که به این نوع از چکش بادی، مغار بادی هم گفته می شود.

برخی دیگر از چکش های بادی هم مانند مغار بادی برای باربرداری های بسیار سبک روی فلزات طراحی شده اند که به آنها چکش گل زن گفته می شود و برای برداشتن گِل جوشکاری از روی قطعه کار از آن استفاده می شود. به این نوع از چکش های بادی چکش گل زن گفته می شود.

چکش گل زن در دو نوع چکش گل زن سوزنی و چکش گل زن معمولی که داری قلم می باشند وجود دارند که در نوع سوزنی علاوه بر گرفتن و برداشتن گل جوش و سرباره جوشکاری می توان برای زنگ بری و رنگ بری قطعات نیز از آنها استفاده نمود.

کاربردها و موارد استفاده چکش بادی

همانطور که گفته شد وزن، حجم و به طبع قدرت ضربه چکش بادی کمتر از پیکور بادی است. به همین دلیل به واسطه وزن و حجم کمتر می توان از چکش بادی در موارد بسیار متنوع تری در صنایع مختلف استفاده نمود

علاوه بر موارد گفته شده از انواع چکش تخریب بادی برای تخریب و ضربه استفاده میشود که کاربردهای بسیار فراوانی را می توانند داشته باشند. معمول ترین استفاده از چکش بادی برای تخریب بتن و مصالح ساختمانی است که در واقع نام چکش تخریب هم به دلیل این کاربرد است.

از دیگر کاربردهای چکش بادی تراش و شکل دهی به سنگ و گرانیت و مرمریت برای ساخت مجسمه های هنری سنگی است. به دلیل امکان نصب قلم های مختلف با اشکال مختلف نوک قلم، هنرمندان سنگ تراش یا مجسمه ساز از چکش های بادی سبک برای ساخت مجسمه های سنگی استفاده میکنند.

یکی دیگر از کاربردهای چکش بادی استفاده از آن برای بازیافت و یا تعمیر موتورهای الکتریکی است که براحتی توسط چکش بادی سیم پیچ های مسی دور هسته موتور را باز کرده و بازیافت می کنند. و یا در صافکاری ماشین برای ترمیم محل های آسیب دیده و ده ها کاربرد دیگر.

این موارد فقط مثال هایی از استفاده  و کاربرد چکش بادی در صنعت است که در موارد بسیار متعددی از آن استفاده میکنند.

بهترین چکش بادی را از کجا خریداری کنیم؟

به دلیل تنوع بسیار بسیار وسیع این ابزار هم در وزن چکش هم در کارکردهای آن، فروشگاه های زیادی را نمی توان پیدا کرد که انواع مختلفی از چکش را در اختیار شما قرار دهد. به همین دلیل برای خرید چکش بادی باید به فروشگاه های تخصصی صنعتی مراجعه نمود.

تخصصی ترین و اولین فروشگاه اینترنتی ابزارآلات بادی و پنوماتیک فروشگاه ابزاربادی ایرپاور است که با بیش از 15 سال سابقه در فروش تخصصی ابزار بادی در سراسر ایران در دسترس کاربران قرار دارد. ایرپاور به دلیل واردات مستقیم ابزارآلات بادی از کشور تایوان و اروپا تنوع بسیار متنوع و گسترده ایی از انواع چکش بادی، پیکور بادی و دیگر ابزارهای بادی و پنوماتیک را به صورت حضوری و اینترنتی به صنعت کشور عرضه می کند.

جهت خرید چکش بادی می توانید به سایت فروشگاه ایرپاور مراجعه نمایید و با ارسال رایگان و فوری در سراسر ایران در محل کار خود تحویل بگیرید.

https://airpower.ir/  فروشگاه ابزار بادی ایرپاور

02166172934

02166170441

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید