از سرگیری صادرات محصولات کشاورزی ایران به روسیه

    کد خبر :882273
از سرگیری صادرات محصولات کشاورزی ایران به روسیه

رییس سابق اتاق بازرگانی ایران و آذربایجان اظهار داشت:‌ تهاتر با جمهوری آذربایجان در حال حاضر انجام نمی‌شود اما مذاکراتی بین دو کشور در حالی انجام است.

بهروز پورسلیمان در گفت‌وگو با ایلنا در مورد خبر امحای برخی کالاهای کشاورزی ایران در جمهوری آذربایجان اظهار کرد: موضوع تنها در مورد دو ماشین سیب زمینی بوده که امحا هم نشده و به کشور بازگشت خورده است اما دلیل آن نیز سموم خطرناک نبوده و دلایل دیگری در میان بود. الان هیچ مشکلی وجود ندارد و از ابتدای بهمن‌ماه همه مشکلات حل شده و صادرات ادامه پیدا می‌کند. در 3 تا 4 ماه گذشته تنها دو کامیون سیب‌زمینی داشتیم که به کشور عودت داده شده است. صادرات محصولات به روسیه هم از اول بهمن‌ماه شروع می‌شود.

این عضو اتاق بازرگانی ایران افزود:‌ صادرات ایران به آذربایجان در سال 99 حدود 307 میلیون دلار بوده و واردات حدود 60 میلیون دلار بوده است. تراز تجاری ما با این کشور مثبت است و نسبت به سال گذشته رشد داسته است. همه مسائل در روال طبیعی خود پیش می‌رود و امیدواریم که مناسبات ما بیشتر توسعه پیدا کند. ما در صادرات به این کشور در حال حاضر هیچ مشکل خاصی نداریم.

پورسلیمان در ادامه در پاسخ به سوالی در مورد امکان ایجاد مکانیسم تهاتر بین ایران و جمهوری آذربایجان بیان کرد: از طرف دولت ایران صحبت‌هایی در مورد تهاتر کالا، ایجاد مکانیسمی برای تسهیل انتقال ارز حاصل از صادرات و عقد نهایی تعرفه ترجیحی با آذربایجان مطرح شده و در شرف مطالعه و انجام است و امیدواریم که در آینده نزدیک به نتیجه نهایی برسد و توسعه مناسبات با آذربایجان بیش از پیش انجام شود. تهاتر با این کشور در حال حاضر انجام نمی‌شود و نهایی نشده است اما مذاکراتی در حالی انجام است.

نایب رییس اتاق بازرگانی اردبیل و رییس سابق اتاق مشترک بازرگانی ایران و جمهوری آذربایجان بیان کرد: کمیسیون اقتصادی دو کشور در شرف تشکیل است، مقدمات برگزاری آن درحال انجام است و این مذاکرات در این کمیسیون پیش گرفته می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید