از المپیک و تیم ملی تا یورو، کوپا و فوتسال؛ بفرمایید ۲۰۲۰

  • ورزشی
  • سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ ۱۶:۴۳
    کد خبر :668369

سال ۲۰۲۰ میلادی با رویدادهای فراوان ورزشی و فوتبالی علاقمندان به خود را سیراب خواهد کرد.

 

تنها چند ساعت تا پایان سال ۲۰۱۹ باقی مانده است. نفس‌های آخر این سال در حالی سپری می‌شود که پس از آن قرار است شاهد سالی هیجان‌انگیز و پررویداد باشیم. سالی که برای اهالی ورزش، به ویژه فوتبالی‌ها، حلاوت خاصی دارد.

 

به گزارش ایرنا:بدون تردید مهمترین رویداد ورزشی سال ۲۰۲۰، برگزاری سی و دومین دوره المپیک تابستانی خواهد بود. رقابت‌هایی که برای دومین بار به میزبانی پایتخت ژاپن یعنی توکیو برگزار می‌شود و بهترین ورزشکاران دنیا در این شهرِ بزرگ گرد هم خواهند آمد تا برای کشورهای خود افتخار آفرینی کنند. این مسابقات از ۲۴ جولای تا ۹ آگوست (سوم تا نوزدهم مردادماه) به انجام خواهد رسید و نمایندگان ایران در رشته‌های مختلف جزو شرکت‌کنندگان هستند.

 

دیگر رویداد مهم سال ۲۰۲۰، برگزاری شانزدهمین دوره مسابقات جام ملت‌های اروپا، موسوم به یورو خواهد بود. رقابت‌هایی که برای اولین بار با میزبان‌های متعدد به انجام می‌رسد و برای دومین بار ۲۴ تیم در آن حاضر هستند. این رقابت‌ها هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود و بعد از قهرمانی پرتغال در یورو ۲۰۱۶ به میزبانی فرانسه، حالا زمان برگزاری این دوره فرا رسیده است. این مسابقات هیجان‌انگیز که بعد از جام جهانی، باکیفیت ترین رویداد فوتبالی در عرصه ملی است از روز ۱۲ ژوئن تا ۱۲ جولای (۲۳ خرداد تا ۲۲ تیر ۱۳۹۹) به انجام می‌رسد.

 

دیگر رویداد مهم و فوتبالی سال ۲۰۲۰ که به طور دقیق مصادف با برگزاری رقابت‌های یورو است، مسابقات جام ملت‌های آمریکای جنوبی موسوم به کوپا آمریکا هست. رقابت‌هایی که در سال ۲۰۱۹ نیز برگزار شد اما امسال برای برگزاری منظم و هر چهار سال یک بار قرار است به میزبانی کلمبیا و آرژانتین به انجام برسد. همانطور که گفته شد زمان برگزاری کوپا آمریکا از ۱۲ ژوئن تا ۱۲ جولای ۲۰۲۰ (۲۳ خرداد تا ۲۲ تیر ۱۳۹۹) خواهد بود. لازم به ذکر است که این رقابت‌ها با حضور ۱۰ تیم از آمریکای جنوبی و ۲ تیم قطر و استرالیا به عنوان میهمان برگزار می‌شود.

 

این پایان ماجرا نیست. چمن را ترک می‌کنیم و به سالن می‌رویم. جایی که قرار است نهمین دوره جام جهانی فوتسال به میزبانی کشور لیتوانی و با حضور ۲۴ تیم به انجام برسد. تیم ملی فوتسال ایران در ابتدای سال ۲۰۲۰ به منظور حضور در این رقابت‌ها و گرفتن مجوز حضور در آن، باید در مسابقات جام ملت‌های آسیا شرکت کند. شاگردان محمد ناظم‌الشریعه در سال ۲۰۱۶ ودر دوره قبلی جام جهانی به عنوان سومی دست پیدا کرده و با عملکردی خیره کننده‌، تیم پرستاره‌ای چون برزیل را از گردونه مسابقات کنار زدند. این رقابت‌ها از ۱۲ سپتامبر تا ۴ اکتبر سال ۲۰۲۰ (۲۲ شهریور تا ۱۳ مهر ۱۳۹۹) برگزار می‌شود.

 

به غیر از این مسابقات تیم ملی فوتبال بزرگسالان ایران در چارچوب مرحله دوم مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های ۲۰۲۳ چین، باید چهار بازی باقیمانده خود را مقابل هنگ‌کنگ، کامبوج، بحرین و عراق انجام دهد که ۲ دیدار آخر در خردادماه سال ۱۳۹۹ و به عبارتی در ماه ژوئن برگزار می‌شود.

 

با این اوصاف علاقمندان به ورزش و به ویژه فوتبالی‌ها، برای آغاز سال ۲۰۲۰ لحظه‌شماری می‌کنند تا رویدادهای متعدد ورزشی یک به یک از راه رسیده و آنان را سیراب کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید