ارسال محموله های یونیسف به غزه

    کد خبر :812201

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل اعلام کرد محموله‌ای از کمک های انسان دوستانه پزشکی شامل خون، سرم، دارو و واکسن کرونا به نوار غزه ارسال کرده است.

به نقل از آرتی عربی، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد که محموله بزرگی از کمک های بشردوستانه را به نوار غزه در کمتر از ۲۴ ساعت پس از لازم الاجرا شدن آتش بس توافق شده میان رژیم صهیونیستی و فلسطین تحویل داده است.

آژانس سازمان ملل متحد در بیانیه ای که امروز جمعه در وب سایت خود منتشر کرد ، تأیید کرد که ۱۸ کانتینر کمک انسان دوستانه حیاتی از طریق گذرگاه کرم ابو سالم به نوار غزه وارد کرده است تا از کودکان و خانواده های تحت تأثیر حملات اخیر حمایت کند.

این سازمان توضیح داد که ۱۲ کانتینر در یونیسف به نمایندگی از سایر آژانس های بشردوستانه آماده شده است که حاوی مواد پزشکی است از جمله یک کانتینر کمک های اولیه و دو کانتینر حاوی دو هزار کیسه خون سه گانه، سرم و انسلین، علاوه بر ۱۰ هزار دوز واکسن چینی سینوفارم علیه ویروس کرونا. است.

این سازمان تصریح کرد که حدود ۵۰ هزار کودک در نوار غزه به دلیل نبرد اخیر مجبور به ترک خانه های خود شدند.

این بیانیه برخلاف گزارش هایی مبنی بر ممانعت از کاروان یونیسف برای ورود به غزه از طریق گذرگاه کرم ابوسالم ارائه شد.

خبرگزاری فلسطینی معا نیز نوشت: «می کلیه» وزیر بهداشت فلسطین اعلام کرد کادرهای پزشکی و بهداشتی حرفه ای و میهن پرستانه در هنگام تجاوزات اسرائیل به نوار غزه کار کردند و از نقش قهرمانانه آنها در هنگام حمله برای محافظت ، معالجه و شفای مردم ما در این نوار تجلیل کرد.

او گفت: بخش بهداشت فلسطین دو پزشک را در اثر آتش سوزی و موشک های اشغالگران اسرائیل از دست داد و بیمارستان ها، مراکز بهداشتی، آزمایشگاه مرکزی کرونا و ساختمان وزارت بهداشت بمباران شدند که تایید می کند اشغالگران همه چیز را در نوار غزه هدف قرار داده و هیچ خط قرمزی ندارند.

وزیر بهداشت فلسطین نیز ورود کانتیرهای حامل کمک های بشر دوستانه پزشکی سازمان ملل از طریق گذرگاه کرم ابوسالم به نوار غزه را تایید کرد.

منبع: شفقنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید