اردوغان: کشورهای حامی سازمان تروریستی«گولن» حق ندارند درباره دموکراسی حرف بزند

    کد خبر :423294

رئیس‌جمهور ترکیه تاکید کرد که کشورهای که اعضای سازمان «گولن» را پناه داده‌اند، حق ندارند درباره دموکراسی حرف بزنند.
اردوغان: کشورهای حامی سازمان تروریستی«گولن» حق ندارند درباره دموکراسی حرف بزند

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه تاکید کرد که کشورهای که تروریست‌های سازمان تروریستی «گولن» را پناه داده‌اند، حق ندارند درباره دموکراسی صحبت کند.

به نوشته «دیلی صاباح»، رئیس‌جمهور ترکیه در ادامه، به کشورهای اروپایی که اعضای سازمان گولن را پناه داده‌اند، هشدار داد و گفت: این تروریست‌ها به محض پایان یافتن منافعشان با شما، سلاح‌های خود را به سوی شما نشانه می‌گیرند.

به گزارش فارس ،وی افزود: دادگاه اروپایی حقوق بشر ما را به نقض آزادی و حق انتخاب پس از توقیف رئیس سابق حزب «دموکراتیک خلق‌ها» متهم می‌کند و این مسئله را نادیده می‌گیرد که این شخص، دو سال پیش موجب کشته شدن 50 نفر شده است.

آنکارا، تشکیلات گولن را سازمانی تروریستی می‌داند که پشت پرده اصلی کودتای نافرجام دو سال پیش ترکیه بود. آمریکا نیز تاکنون درخواست‌های دستگاه قضایی ترکیه برای استرداد و پیگرد فتح‌الله گولن را رد کرده و از هرگونه همکاری با ترکیه در این زمینه خودداری کرده است. اما در پی جنجال به راه افتاده پس از قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار سعودی مقیم آمریکا در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول، بار دیگر این درخواست ترکیه مطرح شده است.

تا جایی که پنجشنبه پیش (15 نوامبر)، دو مقام ارشد آمریکایی و چند منبع آگاه دیگر گفتند که کاخ سفید در راستای تلاش برای آرام کردن ترکیه در پرونده قتل خاشقچی، استرداد فتح‌الله گولن را بررسی می‌کند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید