پیرامون حفاری های اکتشافی نفت؛

اردوغان: هرگز کشتی‌هایمان را از مدیترانه شرقی بیرون نمی‌بریم

    کد خبر :651729

رئیس‌جمهوری ترکیه اعلام کرد: هرگز کشتی‌هایمان را از مدیترانه شرقی بیرون نمی بریم.

 

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه امروز شنبه در سخنانی اعلام کرد: ترکیه به هیچ عنوان اجازه نقض حقوق خود و قبرس شمالی را نخواهد داد.

 

رئیس‌جمهوری ترکیه در این خصوص ادامه داد: برخی‌ها سعی می‌کنند به جای تقسیم عادلانه منابع انرژی موجود در شرق مدیترانه، تنش و درگیری به وجود آورند. درحالیکه امکان تقسیم عادلانه وجود دارد با زبان تهدید و سیاست شانتاژ وارد می‌شوند و این در حالیست هیچ کشوری فراتر از قانون نیست.

 

وی در این باره افزود: نه از حقوقمان دست می‌کشیم؛ نه اجازه نقض حقوق تُرک های قبرس را می‌دهیم و نه به حقوق دیگران تعرض می‌کنیم. هر چقدر هم فریاد بزنند کشتی‌های خود را از مدیترانه شرقی بیرون نمی بریم.

 

این درحالیست که مولود چاوش‌اوغلو وزیر خارجه ترکیه پیشتر در سخنانی اعلام کرده بود: احدی نمی‌تواند مانع فعالیت ما در مدیترانه شرقی شود. دیگران باید بهره‌برداری مشترک را بیاموزند. ادامه مذاکرات در این باره در شهر کرانس مونتانای سوئیس ممکن نیست.

 

به گزارش مهر ،گفتنی است قبرس از زمان کودتای ۱۹۷۴ به ۲ بخش تُرک‌نشین و یونانی‌نشین تقسیم شده است.

 

ترکیه بارها از بخش یونانی‌نشین به دلیل حفاری در شرق مدیترانه انتقاد کرده و می‌گوید آنکارا نیز از چنین حقی برخوردار است؛ در این راستا ترکیه مدتی است حفاری های اکتشافی نفت در این منطقه را نیز آغاز کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید