اردوغان: اسلام هراسی مانند یک بیماری همه گیر در حال گسترش است

    کد خبر :895949

رئیس جمهور ترکیه گفت: اسلام هراسی مانند همه گیری طاعون به ویژه در کشورهای غربی در حال انتشار است و تمامی اقشار جوامع از مردم کوچه و بازار را گرفته تا طبقه سیاستمداران، کارگران و مقامات دولتی را مسموم می کند.

به گزارش شفقنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، «رجب طیب اردوغان» روز سه شنبه در پیامی تصویری به دومین اجلاس بین المللی رسانه و اسلام هراسی در آنکارا اظهار داشت: فضای نفرتی که رسانه های غیرمسئول محرّک آن هستند، تاثیر منفی روی مسلمانان و میلیون ها نفر از زبان ها، ادیان، خواستگاهها و فرهنگ های مختلف برجای می گذارد.

اردوغان با اشاره به اینکه بحث شرم آور در بستر بحران اوکراین، ابعاد خطرناک اسلام هراسی و نژادپرستی فرهنگی را آشکار می کند، افزود: ما به عنوان افرادی وابسته به تمدنی که می گوید انسان شریفترین مخلوقات است، تبعیض بین مظلومان و قربانیان را قاطعانه رد می کنیم.

رئیس جمهوری ترکیه با تاکید بر اینکه مبارزه با اسلام هراسی مسئله ای محدود به مسلمانان نیست بلکه شامل همه بشریت می شود، ادامه داد:خلاف این موضوع نمی توان از حملات خصمانه ای نظیر حملاتی که سال ۲۰۱۹ در نیوزیلند و ۲۰۲۱ در کانادا رخ داد، جلوگیری کرد.

اردوغان تاکید کرد: مسئولت بزرگتر در این خصوص بر دوش جهان اسلام ونهادهای آن در کنار سیاستمداران غربی، رسانه ها و نهادهای دولتی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید