ارتش رژیم صیونیستی: امکان حمله به فردو را نداریم

    کد خبر :874891
ارتش رژیم صیونیستی: امکان حمله به فردو را نداریم

برخلاف لافزنی‌های مقامات سیاسی رژیم صیونیستی، ارتش این رژیم اعلام کرد آمادگی جنگ با ایران در چند جبهه را ندارد.

تارنمای شبکه تلویزیونی الجزیره، ارتش اسرائیل با انتشار گزارشی، عملیات‌های خویش و اوضاع امنیتی در جبهه‌های مختلف در سال ۲۰۲۱ را مورد بحث و بررسی قرارداد و به ناتوانی خود در حمله علیه ایران بدون کسب آمادگی لازم برای نبرد در جبهه‌های لبنان‌، سوریه و نوار غزه اعتراف کرد.

در این گزارش آمده است: ارتش اسرائیل نمی‌تواند تاسیسات هسته‌ای فردو ایران را مورد حمله قرار دهد اما از تسلیحات لازم برای حمله به سایر اهداف همچون تاسیسات نطنز در مرکز ایران برخوردار است. اما چالش اصلی ارتش و سامانه دفاعی، محور شیعه رادیکال است که از ایران آغاز شده و با عبور از عراق در لبنان و سوریه موضع گرفته است و تهدید در صحنه فلسطین به دنبال آن قرار دارد. ارتش نمی‌تواند بدون کسب آمادگی لازم، همزمان در این چند جبهه بجنگد.

یادآور می‌شود دنیل فریدمن وزیر دادگستری سابق اسرائیل اخیرا اعلام کرد: در صورت حمله به ایران، اسرائیل آمادگی مقابله با هزاران موشکی که از مناطق مختلف به سمت اسرائیل شلیک شود را ندارد. حمله نظامی به ایران مثل کوبیدن سر به دیوار است.

اسحاق بریک فرمانده ارشد نیروهای ذخیره هم گفته است: ارتش اسرائیل، ضعیف‌تر از چیزی است که وانمود می‌شود و آمادگی ورود به جنگ با ایران را ندارد. در صورت وقوع جنگ، شاهد اصابت سه هزار موشک و صدها پهپاد با تلفات و خسارات سنگین خواهیم بود. اتباع اسرائیل در این صورت، شرایطی را تجربه می‌کنند که تا کنون ندیده‌اند. ارتش، آماده جنگ در چند جبهه نیست. جنگ، اسرائیل را به ده‌ها سال قبل برمی‌گرداند. اسرائیل در مسیر نابودی است. این، پیش‌بینی از روی خشم نیست، حقیقتی انکارناپذیر است.

اوری گوردین، فرمانده جبهه داخلی ارتش اسرائیل هم معتقد است: در جنگ آینده با حزب‌الله لبنان، روزانه ۲۵۰۰ موشک به سمت ما شلیک می‌شود. اسرائیل آمادگی کافی برای جنگ در جبهه شمالی را ندارد. این بزرگترین دردسر ماست.

روزنامه کیهان

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید