مدیرکل ثبت احوال تهران خبر داد

ارایه 90 خدمت در کارت ملی هوشمند در آینده

    کد خبر :613657

مدیرکل ثبت احوال استان تهران با اشاره به ارایه خدمات به بیش از 14 میلیون نفر در استان، گفت: ثبت احوال ماموریت‌های فراوان و اهداف کلانی دارد و تنها به چاپ شناسنامه و کارت ملی هوشمند محدود نمی‌شود.

حسین زین الصالحین صبح امروز در مدرسه نمونه دولتی شایستگان واقع در منطقه 2 زنگ آغاز سال تحصیلی جدید را نواخت و در ادامه نیز در سخنانی با اشاره به تقارن آغاز سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس و ایام محرم، گفت: بیش از 220 هزار نفر شهید شدند که ما بتوانیم امروز خوب زندگی و تحصیل کنیم و کشور را در رتبه‌های علمی و فناوری به جایگاه رفیع برسانیم و درود خدا بر همه کسانی که در راه خدا و انقلاب جانشان را فدا کردند.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت تکریم جایگاه شهدای دفاع مقدس گفت: باید جایگاهشان را قدر بدانیم و تکریم آنها و خانواده‌هایشان باعث می‌شود روحیه بگیریم. پاسداشت افرادی که بهترین فرزندان خود را تقدیم نظام کردند کمترین کار است. در همه کشورها افرادی که در جنگ‌ها شرکت کرده‌اند همواره مورد احترام همه شهروندان قرار می‌گیرند و ما هم بایستی همواره به یاد تمام قهرمانان کشور باشیم.

زین الصالحین در ادامه گفت: ثبت احوال استان تهران مجموعه‌ایست که به بیش از 14 میلیون نفر خدمات ارائه می‌دهد. دستگاه ثبت احوال استان تهران از ابتدای تولد تا پایان زندگی در خدمت مردم است و اولین دستگاهی که پس از ورود انسان به این دنیا با آن برخورد می‌کند دستگاه ثبت احوال است، زیرا به افراد هویت می‌دهد.

وی تصریح کرد: ثبت احوال ماموریت‌های فراوان و اهداف کلانی دارد و اهداف و وظایف آن تنها به چاپ شناسنامه و کارت ملی هوشمند محدود نمی‌شود. بلکه همه اسناد هویتی انسان در ثبت احوال است. ثبت احوال در تمام تحولات زندگی یعنی دریافت شناسنامه، تغییر نام خانوادگی، ثبت ازدواج و وفات هم نقش دارد. در ثبت احوال بایستی وقایع تا 15 روز بعد از تولد و تا 10 روز بعد از وفات ثبت شود و انتظار داریم این فرهنگسازی در خانواده‌ها نیز شکل بگیرد.

به گزارش ایسنا، مدیرکل ثبت احوال استان تهران به کارت ملی هوشمند نیز اشاره کرد و گفت: کارت ملی هوشمند نیز می‌تواند جایگزین سایر کارت‌های بانکی، سلامت، گواهینامه و … شود و در آینده می‌توان 90 فرآیند را در این کارت جایگزین کرد. کارت ملی هوشمند در حقیقت کلید ورود به دولت الکترونیک است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به اینکه کسانی که هنوز نسبت به ثبت‌نام کارت ملی هوشمند خود اقدام نکرده‌اند هر چه سریعتر اقدام کنند، گفت: به همین سبب امروز خدمات ثبت‌نام کارت ملی هوشمند را به این مدرسه آوردیم تا خدمات هویتی را به سهولت در اختیار دانش آموزان بگذاریم.

زین الصالحین در پایان گفت: بنیان یک نظام آموزش و پرورش آن است. در حقیقت آموزش و پرورش زیربنای توسعه پایدار یک کشور است و بایستی به آن توجه شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید