ارائه کارت‌های 80 تا 100 میلیونی برای خرید جهیزیه

    کد خبر :1004276
کارت‌های 80 تا 100 میلیونی خرید جهیزیه

دبیر کل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با اشاره به برنامه‌ریزی برای فروش 150 هزار ست جهیزیه قسطی در هر فصل، گفت که پیشنهاد تولیدکنندگان ارائه کارت‌های اعتباری به مبلغ ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان به زوج‌های جوان برای خرید انواع لوازم خانگی مورد نیاز آن‌ها در ست جهیزیه است.

عباس هاشمی، با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با وزیر اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی، معاون اول رئیس جمهوری با موضوع تامین جهیزیه قسطی و صادرات پایدار، اظهار کرد: در مورد بحث تامین جهیزیه الزاماتی وجود دارد. از جمله اینکه باید مشخص شود شبکه بانکی به چه شکلی می‌خواهد در این طرح مشارکت کند. در حال حاضر فروش قسطی لوازم خانگی تا هشت ماه هم انجام می‌شود و تولیدکنندگان اعلام آمادگی کردند که بخشی را به عهده بگیرند تا لوازم خانگی در اقسط ۱۸ ماهه در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه این موضوع تا حدودی وابسته به منابع بانک‌ها و سازمان برنامه و بودجه است، اظهار کرد: بعد از تعیین منابع، باید چند بانک عامل معرفی شود تا برای صدور کارت‌های اعتباری اقدام کنند. پیشنهاد انجمن این است که مبلغ کارت‌های اعتباری ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان باشد. همچنین پیشنهاد دادیم واحدهای تولیدی که در این طرح مشارکت می‌کنند، از طریق مراکز عرضه و فروشگاه‌های زیرمجموعه، فروش اینترنتی و غیره محصولات خود را عرضه کنند و همزمان پوزهای مورد نیاز نیز در مراکز مستقر شود تا بانک‌ها بتوانند پرداخت‌ها را کنترل کنند.

دبیر کل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با بیان اینکه تولیدکنندگان اعلام آمادگی کردند که هر فصل ۱۵۰ هزار ست جهیزیه عرضه کنند، گفت: تولید همه محصولات در حال حاضر بیش از ۶۰۰ هزار دستگاه در سال است.

هاشمی در پاسخ به اینکه ست جهیزیه شامل کدام لوازم خانگی است؟ گفت: تولیدکنندگان محدودیتی در این زمینه ندارند و می‌توانند محصولات مورد نیاز خود را تهیه کنند.

اما به گفته وی تولیدکنندگان انجمن به نمایندگی از تولیدکنندگان اعلام کردند که اجرای این طرح الزاماتی دارد؛ از جمله اینکه بانک مرکزی مشارکت‌کنندگان در این طرح در اولویت تخصیص ارزی قرار بگیرند، وزارت صمت ثبت سفارش‌های این بخش را تسریع کند و وزارت اقتصاد دستورهای لازم را به گمرک بدهد.

دبیر کل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در پایان گفت که اجرای این طرح بعد از تعیین تکلیف منابع مالی انجام خواهد شد و فعلا تولیدکنندگان اعلام آمادگی کرده‌اند.

ایسنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید