ارائه خدمات بیمارستانی به ۱۳۸هزار زائر اربعین

    کد خبر :408461

رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین حسینی، گفت: از ۲۱مهرتا ۱۰ آبان، ۱۰۰ هزار و ۶۰۱ زائر در بخش اورژانس پیش بیمارستانی و ۱۳۸ هزار و ۹۳۱ نفر در بخش بیمارستانی، از خدمات پزشکی بهره مند شدند.

پیر حسین کولیوند، اظهار داشت: از صد هزار و ۶۰۱ نفر زائری که از خدمات اورژانس پیش بیمارستانی (۱۱۵) بهره مند شدند، ۵۹۴۵۸ نفر مرد و ۴۱۱۴۳ نفر زن بودند. همچنین در این مدت علاوه بر ۹۲۶۳۲ زائر ایرانی، ۷۹۶۹ زائر از اتباع خارجی خدمات مورد نیاز را دریافت کردند.

وی تصریح کرد: در بازه زمانی مذکور و در حوادث غیرترافیکی، ۴۴۶۸ بیمار به مراکز درمانی منتقل و ۹۴۹۱۷ نفر به صورت سرپایی در محل درمان شدند. همچنین در حوادث ترافیکی ۹۵۹ نفر به مراکز درمانی منتقل و ۲۴۶ نفر در محل درمان شدند.

سرپرست سازمان اورژانس کشور درخصوص ارائه خدمات بیمارستانی به زائران اربعین حسینی، گفت: از ۲۱ مهر تا ۱۰ آبان ماه، ۱۳۸ هزار و ۹۳۱ نفر از خدمات بیمارستانی بهره مند شدند که ۷۷۲۶۴ نفر از آنها مرد، ۶۱۶۶۷نفر از آنها زن بوده و از این تعداد ۱۳۸ هزار و ۳۱۶ نفر ایرانی و ۶۱۵ نفر نیز، اتباع خارجی بودند.

رئیس کمیته بهداشت و درمان با اشاره به مراجعه ۳۹۵۱۸ نفر به درمانگاه های سیار و ۳۰۳۵۰ نفر به درمانگاه های تخصصی در مناطق مرزی، خاطرنشان کرد: تا کنون ۱۳۴ هزار و ۴۵۳ نفر از بیماران و مصدومان پس از دریافت خدمات درمانی از مراکز درمانی ترخیص شده اند، اما هنوز ۴۴۷۱ نفر در بیمارستان ها بستری هستند.

کولیوند افزود: در این مدت، ۴۳ نفر از بیماران و مصدومان توسط بالگردهای اورژانس هوایی به مراکز درمانی منتقل شدند که ۳۲ نفر از آنها مربوط به حوادث غیرترافیکی و ۱۱ نفر مربوط به حوادث ترافیکی بوده اند.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت، ۲۳۰ نفر از مصدومان و بیماران از کشور عراق به پایانه های مرزی منتقل و از طریق اورژانس به بیمارستان های مشخص شده، انتقال یافتند که از این بین، ۲۱۲ نفر به مرز مهران، ۱۱ نفر به مرز شلمچه و ۷ نفر به مرز چذابه منتقل شدند.

رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین حسینی، گفت: همکاران ما در اورژانس ۱۱۵ به ۱۹۴ نفر در مرز دوغارون، ۶۳۸۴ نفر در مرز میرجاوه، ۶۹۷ نفر در مرز آستارا، ۴۲۸۴۱ نفر در مرز مهران، ۱۳۴۵۷ نفر در مرز چذابه و ۳۷۰۲۸ نفر در مرز شلمچه، خدمات فوریت های پزشکی را ارائه کردند.

به گزارش مهر، کولیوند در خصوص خدمات بهداشتی ارائه شده توسط کارشناسان وزارت بهداشت، افزود: کارشناسان بهداشتی وزارت بهداشت در مناطق مرزی و کشور عراق، کنترل و نظارت های لازم را انجام دادند به گونه ای که در این بازه زمانی ۱۰۶۰۳ بازدید توسط تیم های بهداشتی وزارت بهداشت در کشور عراق، ۱۷۸۲ مورد، اصلاح سیستم آبرسانی و پساب، ۳۰۲۰ مورد، نظارت بر توزیع غذا، ۳۴۰۰ مورد سنجش پرتابل و ۴۱۱۴ مورد کلرسنجی انجام دادند.

وی با اشاره به کلرزنی ۴ میلیون و ۱۷۷ هزار و ۵۰۰ لیتر آب با حضور کارشناسان وزارت بهداشت در کشور عراق، گفت: در این مدت به ۴۱۹۶۷ نفر زائران و ۱۳۰۲۱ نفر از خادمین موکب ها، آموزش های لازم بهداشت فردی و محیط ارائه شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید