با تفاهم‌ کمیته امداد و ستاد کل نیروهای مسلح انجام می‌شود؛

ارائه آموزش‌های مهارتی اشتغال به مددجویان در طول خدمت سربازی

    کد خبر :601851

کمیته امداد و ستاد کل نیروهای مسلح به منظور ارائه اجرای طرح مهارت‌آموزی برای مددجویان تحت حمایت در دوره خدمت وظیفه عمومی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

تفاهمنامه همکاری کمیته امداد با ستاد کل نیروهای مسلح با هدف اجرای طرح مهارت‌آموزی برای سربازان وظیفه تحت حمایت کمیته امداد، با حضور سیدمرتضی بختیاری – رئیس کمیته امداد – و سردار سرلشکر محمد باقری – رئیس ستاد کل نیروهای مسلح – به امضا رسید.

رئیس کمیته امداد در مراسم امضای این تفاهمنامه با اشاره به ضرورت ارائه آموزش‌های مهارت شغلی در دوره وظیفه عمومی گفت: طرح مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه با هدف غنی کردن دوره خدمت سربازی و کمک به اشتغال کشور حدود دو سال است که در ستاد کل نیروهای مسلح در حال اجرا است و براساس این تفاهمنامه مقرر شد این طرح با رویکردی ویژه برای سربازان تحت حمایت کمیته امداد اجرایی شود.

وی با بیان اینکه توانمندسازی مددجویان در دوره خدمت برای ورود به بازار کار از مهمترین اهداف این تفاهمنامه است، اظهارکرد: پیش از شروع خدمت، بسته‌های کاهش دوره وظیفه عمومی برای تشویق به آموزش مهارت برای جوانان ارائه می‌شود و حین خدمت نیز ستاد کل نیروهای مسلح آموزش‌های لازم را به سربازان ارائه می‌دهد که همه این خدمات برای مددجویان کمیته امداد نیز ارائه می‌شود.

بختیاری با اشاره به اینکه سالانه تعداد زیادی از مددجویان امداد وارد دوره خدمت وظیفه عمومی می‌شوند، تاکید کرد: براساس تفاهمنامه‌ای که امروز به امضا رسید، کمیته امداد هزینه‌های مهارت‌آموزی به مددجویان در دوره وظیفه عمومی را متقبل می‌شود.

رئیس کمیته امداد خاطرنشان کرد: سربازان تحت حمایت که در دوره خدمت نظام وظیفه از آموزش‌های مهارتی برخوردار می‌شوند، پس از پایان دوره سربازی می‌توانند خدمات مشاوره شغلی و تسهیلات قرض الحسنه لازم برای ایجاد اشتغال را از کمیته امداد دریافت کنند.

وی با بیان اینکه ستاد کل نیروهای مسلح در حال حاضر بیش از ۱۵۰ مهارت مختلف را به سربازان ارائه می‌دهد، گفت: در خصوص عناوین مهارت‌های آموزشی به فرزندان و مددجویان امداد توافقی با ستاد کل داریم تا سرفصل‌های آموزشی متناسب با مزیت‌های نسبی در هر منطقه و فضای کسب و کار کشور ارایه شود.

سردار باقری – رئیس ستاد کل نیروهای مسلح – نیز در این مراسم اظهارکرد: ارائه آموزش‌های مهارتی به سربازان علاوه بر ایجاد جذابیت برای دوره خدمت وظیفه، سبب توانمند شدن جوانان برای ورود به بازار کار می‌شود.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، وی کمک به توسعه و تحول اشتغال جوانان و ارائه مهارت‌های اجتماعی و عمومی را از دیگر اهداف برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی برای جوانان در طول خدمت سربازی دانست و تاکید کرد: در سال ۹۷ حدود ۱۶۰ هزار نفر از جوانان در خدمت سربازی آموزش‌های لازم را دیدند و برنامه ستاد کل برای سال ۹۸ ارائه آموزش مهارتی به ۲۰۰ هزار سرباز است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید