اذعان یک نشریه آمریکایی به توانایی متخصصان ایرانی در تجهیز بالگردهای نظامی

    کد خبر :863918
اذعان یک نشریه آمریکایی به توانایی متخصصان ایرانی در تجهیز بالگردهای نظامی

نشریه نشنال اینترست در گزارشی به توانایی متخصصان ایرانی در تجهیز بالگردهای قدیمی پرداخت.

در این گزارش آمده است ایران درسال ۲۰۱۵، یکی از هلیکوپترهای قدیمی RH-۵۳D را به لوله‌های ویژه سوخت گیری هوایی حین پرواز مجهز کرد که به این بالگرد سنگین و دوربرد اجازه می‌دهد مسافت پرواز خود را بیشتر کند.

این نشریه در ادامه نوشت: این بازسازی و بروز سازی همچنانکه در عکسهایش مشهود است، شواهد دیگری از تلاش‌های زیرکانه ایران برای حفظ و بهبود زرادخانه هوایی خود بود. نیروی هوایی ایران عمدتا متشکل از سخت افزارهای آمریکایی است که متعلق به پیش از انقلاب بوده، به علاوه تجهیزات روسی که از عراق تصرف کرده است.

این نشریه در ادامه نوشت:، اما پس از گذشت ۵ سال ایران نگفته است که آیا هواپیمای سوخت رسانی در اختیار دارد که بتواند آنقدر آرام پرواز کند که قادر به سوخت رسانی به بالگرد «RH-۵۳D» باشد؟ آیا ظاهر بالگرد مجهز شده به لوله سوخت گیری نشانگر آن است که تهران در حال کار بر روی ناوگان جدیدی از هواپیماهای سوخت رسان است؟

این نشریه در ادامه با اشاره به غنیمت گیری ایران از آمریکایی‌ها در عملیات طبس نوشت: تهران شش فروند بالگرد «RH-۵۳D» را از شرکت «سیکورسکی» پیش از انقلاب ۱۹۷۹ (۱۳۵۷ شمسی) خریداری کرد. خوشبختانه در آوریل ۱۹۸۰ نیز نیروهای عملیات ویژه آمریکا ۵ فروند از این بالگردها را در طول تلاش نافرجام برای نجات گروگان‌های آمریکایی در تهران برجای گذاشتند. مهندسان ایرانی از قطعات بالگردهای رها شده استفاده کرده و شش هواپیمای اصلی خود را برای چند سال به حالت کار بازگرداندند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، این نشریه همچنین نوشت: در سال‌های اخیر نه تنها ایرانی‌ها شش بالگرد اصلی «RH-۵۳D» را بازسازی و تعمیر کرده اند، بلکه قطعات کافی برای تعمیر یکی از هلیکوپترهایی را که آمریکایی‌ها در اختیار داشتند را نیز در اختیار داشته است.

به نوشته این نشریه، یک بالگرد «RH-۵۳D» می‌تواند بیش از ۶۰۰ مایل را با سوخت داخلی و باری متوسط پرواز کند و با سوخت گیری هوایی می‌تواند مسافت بیشتری را بپیماید؛ به طوری که با سوخت گیری هوایی می‌تواند حملاتی کماندویی در سراسر خاورمیانه به انجام برساند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید