ادغام موسسات مالی در بانک سپه موجب کودتای اقتصادی می شود

  • سیاسی
  • جمعه ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ ۱۱:۵۸
    کد خبر :503418
موسسات مالی

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی گفت: سیف با اقداماتی که در خصوص موسسات مالی و اعتباری انجام داد ده ها مشکل دیگر را آفرید که هنوز هم کشور با این مشکلات دست به گریبان است.

حجت الاسلام حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی در گفتگو بادانشجو، با اشاره به ادغام بانک های انصار و قوامین و مهر اقتصاد در بانک سپه اظهار داشت: به رئیس بانک مرکزی اخطار می‌دهیم که راه اشتباه آقای سیف را نرود. سیف با اقداماتی که در خصوص موسسات مالی و اعتباری انجام داد ده ها مشکل دیگر را آفرید که هنوز هم کشور با این مشکلات دست به گریبان است.

وی بیان کرد: از دولت تعجب می‌کنم که از یک سو بانک‌هایی چون صادرات و ملت را به بخش خصوصی واگذار می‌کند و از سوی دیگر در تلاش برای بازگرداندن بانک‌های نیمه خصوصی و دولتی کردن آنها است.

نوروزی با بیان اینکه این اقدام شبیه همان اشتباه ادغام وزارتخانه های وزارت صنعت و معدن با بازرگانی است، تصریح کرد: در حالی که ادغام این مؤسسات کشور را دچار بحران عجیبی ایجاد خواهد کرد متأسفانه برخی از مسئولان در این باره سکوت کرده اند.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی گفت: این ادغام‌ها می‌تواند یک کودتای اقتصادی در حوزه پولی و بانکی ایجاد کند و من به مسئولان اخطار می‌دهم در این زمینه دقت کنند. بانک مرکزی اگر می‌خواهد به فضای این مؤسسات کمک کند، بهتر است آنها را به تعاونی‌های نیروهای مسلح واگذار کند.

نوروزی با بیان اینکه بانک سپه بانک پیری است و نمی تواند با بانک‌های جوان کار کند، خاطرنشان کرد: بانک مرکزی باید بر عملکرد بانک‌ها و مؤسسات مالی نظارت کند نه اینکه آنها را در هم ادغام کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید