ادعای دبیرکل ناتو علیه ایران

    کد خبر :1050244
ادعای دبیرکل ناتو علیه ایران

دبیرکل ناتو بامداد سه‌شنبه ضمن متهم کردن ایران به بی‌ثبات کردن منطقه غرب آسیا، مدعی شد که تهران به دلیل حمایت از ارتش یمن که به کشتی‌ها در دریای سرخ حمله می‌کنند، مسئول آن حملات است.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی بامداد سه‌شنبه ایران را به بی‌ثبات کردن مداوم منطقه غرب آسیا متهم کرد.

استولتنبرگ در نشست خبری مشترک با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا مدعی شد: «ایران به دلیل حمایت از تروریست‌هایی که به کشتی‌ها در دریای سرخ حمله می‌کنند، مسئول آن [حملات] است».

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، وی درباره جنگ غزه نیز گفت: «ما از دیپلماسی وزیر امور خارجه [آمریکا] در تلاش برای جلوگیری از تشدید درگیری در غزه و تلاش‌های وی برای دستیابی به راهکار مسالمت‌آمیز قدردانی می‌کنیم».

دبیرکل ناتو در بخش دیگری از صحبت‌هایش اظهار داشت: «مجارستان تنها کشوری است که در حال حاضر از پیوستن سوئد به این ائتلاف نظامی جلوگیری می‌کند و موضوع مربوط به تشکیل جلسه پارلمان مجارستان است».

به گزارش فارس، پیش از این نیز «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس ضمن محکوم کردن حمله‌ای که منجر به کشته و زخمی شدن نظامیان آمریکایی در اردن گردید، خواستار اقدام ایران برای کاهش تنش‌ها در منطقه شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید