شبکه اسرائیلی آی‌۲۴ گزارش داد، شین بت(سازمان اطلاعات و امنیت داخلی) اسرائیل امروز مدعی شد که ایران با هدف گردآوری اطلاعات، در یک کارزار فیشینگ علیه ساکنان سرزمین‌های اشغالی، کارکنان بخش غیرنظامی این رژیم و محققان  اندیشکده‌های مختلف آن را هدف قرار داده است.

شین بت مدعی شد که عواملی ایرانی با استفاده از پروفایل‌های تقلبی و معرفی خود به عنوان اسرائیلی و جا زدن خود به جای افرادی که ساکنان اسرائیل ارتباط کاری یا شخصی با آن‌ها دارند، از لینکدین برای آغاز مکالمه استفاده می‌کردند و سپس با ایمیل ارتباطشان را ادامه می‌دادند.

طبق گزارش آی‌۲۴، در طی این مکالمه، عوامل ایرانی یک لینک دعوت به کنفرانس یا فایل‌هایی مانند مقاله را برای اهداف مورد نظرشان ارسال می‌کردند. با باز شدن این فایل ضمیمه شده یا لینک، کامپیوتر طرف مقابل آسیب می‌دید. فایل آلوده به ویروس، دسترسی کاملی به کامپیوتر آلوده برای طرف ایرانی فراهم می‌کرد و تمامی اطلاعات لازم را در اختیار او می‌گذاشت.

این شبکه در ادامه مدعی شد که عوامل ایرانی ابتدا، اطلاعات مورد نیاز برای پروفایل لینکدین را از شبکه‌های اجتماعی گردآوری می‌کردند که برای هکرها امکان برقراری ارتباطی متناسب با علایق هدف مورد نظر را فراهم می‌کرد.

آی‌۲۴ مدعی شد که با اقداماتی از سوی شین بت و نهادهای امنیتی اسرائیل، عوامل ایرانی نتوانستند به هدفشان از انجام دادن این حملات هکری دست پیدا کنند.