رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران عنوان کرد؛

ادامه نوسازی البسه و تجهیزات سازمان اتش نشانی در سال ۹۸

    کد خبر :526885
نوسازی البسه و تجهیزات

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، گفت: با پیگیری‌های کمیسیون در سال ۹۸ ردیف بودجه کمک شهرداری به آتش نشانی از ۱۹ میلیارد تومان به ۱۰۷ میلیارد تومان افزایش یافت.

در راستای نوسازی البسه و تجهیزات سازمان آتش نشانی و خرید ۲ هزار دست لباس آتش نشانی، زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، گفت: تجهیز و نوسازی سازمان آتش نشانی از جمله اولویت‌های مدیریت شهری بوده و هست و با اینکه شرایط سختی از لحاظ مالی بر مدیریت شهری وارد شده اما این اولویت را فراموش نکرده ایم.

وی ادامه داد: برای تأمین اعتبار بدین منظور با پیگیری‌های که به صورت مستمر و مؤثر از سوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری صورت گرفت کمک شهرداری تهران به این سازمان در سال ۹۸ از ۱۹ میلیارد تومان به ۱۰۷ میلیارد تومان افزایش یافت.

نوری ادامه داد: از سوی دیگر چندین سال می‌شد که می‌بایست دو درصد عوارض پروانه‌های تخریب و نوسازی به آتش نشانی اختصاص می‌یافت اما این ردیف اعتباری به خزانه واریز می‌شد و با تأخیر فراوان به آتش نشانی اختصاص می‌یافت. با پیگیری‌های کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری این ردیف اعتباری در سال ۹۷ به صورت مستقیم به سازمان آتش نشانی اختصاص یافت و اعتبارات به صورت مستقیم به حساب این سازمان واریز می‌شود.

وی افزود: در همین راستا برای سال ۹۸ از این ردیف اعتباری پیش بینی ۱۳۰ میلیارد تومان درآمد می‌شود.

نوری گفت: لذا در راسای تأمین اعتبار ۲ هزار دست لباس آتش نشانی برای سال ۹۸ که هر دست لباس بالغ بر ۳۰ میلیون تومان هزینه دارد که جمعاً ۶۰ میلیارد تومان می‌شود مشکلی نخواهد بود.

وی، تهران را یک شهر پر چالش و دارای مشکلات عدیده دانست و افزود: بخشی از این مشکلات به وضعیت جغرافیایی و توپو گرافی و بخش به مسائل اقلیمی و بخشی به سیاست‌ها و رویه‌های مدیریتی که بر شهر تهران عارض شده بر می‌گردد.

نوری ادامه داد: از طرفی رشد بی رویه جمعیت و مهاجرت گسترده به شهر تهران به دلیل جاذبه‌ها برای اشتغال و سکونت سبب شده ظرفیت تهران زودتر از آنچه به انتظار رسیدن افق ۱۴۰۴ باشیم پر شود لذا در چنین شرایطی فراهم آوردن شرایط ایمنی برای شهری به مانند تهران یک ضرورت است.

به گزارش  مهر، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، گفت: تهران شهری است که از گذشته زمینه‌های لازم برای تاب آوری آن فراهم نشده و با توجه به سیاست‌های کلان و تقسیم بندی‌های مسئولیتی که در زمینه ایمنی و وقوع بحران گرفته شده هر دستگاه می‌بایست مسئولیت‌های خود را به نحوه احسن انجام دهد. در همین راستا شورای پنجم از ابتدای آغاز به کار خود بر حساسیت این موضوع آگاه بوده و اقدامات لازم را به انجام رسانیده همچنانکه با مدیریت مؤثر ۲۱ نرده بان قبل از اعمال شدن شرایط تحریم خریداری شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید