ادامه روند کاهشی قیمت خودرو‌های داخلی

    کد خبر :785519

وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: روند کاهشی قیمت خودرو‌های داخلی ادامه خواهد یافت.

آقای رزم حسینی در حاشیه حضور در کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با صدا و سیما با اشاره به اینکه شورای رقابت، قیمت گذاری را برعهده گرفته و هر سه ماه یک بار براساس میزان تورم کشوری قیمت‌ها را اعلام می‌کند تصریح کرد: قیمت خودرو‌های خارجی هم دچار رکود شده است.

وزیر صمت افزود: سیاست ما افزایش تولید خودروی داخلی است که خیلی هم موفق بوده ایم و همچنین تولید قطعات داخلی که در این زمینه روند رو به رشد و افزایشی داشته ایم.

وی با اشاره به نقش رایزنان بازرگانی در ارتباط اقتصادی کشور با سایرکشور‌های جهان گفت​: تا پایان سال ۱۰ رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در تعدادی از کشور‌ها مستقر و فعال خواهند شد.

آقای رزم حسینی در خصوص آخرین وضعیت تولید روغن خوراکی در کشور نیز خاطرنشان کرد: ذخایر راهبردی ما برای روغن خوراکی بسیار خوب است و هیچ مشکلی از نظر تامین این کالا نداریم.

وی افزود: نیازی نیست مردم به فروشگاه‌ها مراجعه کنند چرا که توزیع روغن نسبت به ماه گذشته افزایش بیشتری نیز داشته است.

وزیر صمت گفت: برای تامین کالا‌های اساسی و روغن در ایام عید نیز اقدام کرده ایم و هیچ مشکلی در این زمینه در کشور وجود ندارد.

آقای رزم حسینی همچنین در خصوص تامین نهاده‌های دامی تصریح کرد: توزیع نهاده‌های دامی هم اکنون در اختیار وزارت جهاد کشاورزی است و ما این نهاده‌ها را در بندرعباس برای توزیع در کشور تحویل وزارت جهاد می‌دهیم و شبکه توزیع با تلاش آن وزارتخانه انجام می‌شود.

وی با اشاره به نوسانات چند روز اخیر قیمت مرغ نیز گفت: وزارت جهاد برای کنترل این نوسان ورود پیدا کرده و انشاءالله تا چند روز آینده وضعیت قیمت مرغ به حالت اول برمی گردد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید