ادامه حاشیه های فروش صنایع دستی

    کد خبر :45669

ادامه حاشیه های فروش صنایع دستی به خارجی ها، موافقت دیوان عالی آمریکا با بررسی پرونده پرداخت غرامت از محل فروش آثار باستانی ایران از جمله خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه حاشیه های فروش صنایع دستی به گردشگران خارجی در اصفهان این هفته ابراهیم پورفرج رئیس جامعه تورگردانان کشور از برگزاری جلسه ای پیرامون این موضوع با حضور مسئولان سازمان میراث فرهنگی، اتحادیه صنایع دستی استان اصفهان، جامعه راهنمایان و تورگردانان خبر داد و گفت: باید این موضوع هر چه سریعتر مورد بررسی قرار گرفته و مقصر اصلی فروش صنایع دستی با نرخ های غیرمعمول به گردشگران خارجی مشخص شود.

در این هفته همچنین در پی سفر رئیس سازمان میراث فرهنگی به استان گیلان، وی به لزوم توجه به ظرفیت استان ها در تدوین سیاست راهبردی گردشگری اشاره کرد و گفت: باید به این ظرفیت ها بیشتر توجه شود.

وی همچنین در این سفر در مراسم افتتاح هتلی در این استان شرکت کرد.

با حکم رئیس سازمان میراث فرهنگی این هفته سرپرست اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی منصوب شد. محمدرحیم رهنما به عنوان سرپرست اداره کل به جای زارع صفت قرار گرفت.

دیوان عالی آمریکا در اواخر این هفته با بررسی پرونده پرداخت غرامت به قربانیان آمریکایی انفجار ۱۹۹۷ بیت المقدس از محل فروش آثار باستانی ایران موافقت کرد. هنوز معلوم نیست آیا دیوان عالی آمریکا به این پیشنهاد رای مثبت خواهد داد یا خیر.

محمدحسن کرمانی رئیس هیات مدیره انجمن دفاتر مسافرتی گفت: پس از پیروزی ایران در مسابقات جام جهانی برای جلوگیری از رانت در تورهای گردشگری جام جهانی روسیه باید دولت این وظیفه را به بخش خصوصی واگذار کند و در اجرای این تورها دخالتی نداشته باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید