افزایش تلفات حادثه ریزش معدن طلا

ادامه تلاش‌ها برای نجات معدنچیان گرفتار در اندونزی

  • حوادث
  • شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ ۱۵:۰۷
    کد خبر :499380
ریزش معدن طلا در اندونزی

امدادگران اندونزیایی به رغم خطر رانش زمین به امید افزایش سرعت عملیاتِ نجات ده‌ها معدن‌چی که چند روز پیش در یک معدن طلا گرفتار شده بودند از یک بیل مکانیکی کمک گرفتند.

طبق اعلام مقامات اندونزی تعداد قربانیان این حادثه به هشت نفر افزایش یافته و ۲۰ نفر نیز تاکنون نجات یافته‌اند. تصور می‌شود حدود ۳۰ نفر دیگر هنوز زیر آوار این معدن طلای غیرقانونی در شمال استان “سولاوسی” که روز سه‌شنبه گذشته ریزش کرد، گرفتار باشند.

از روز گذشته (جمعه) امدادگران با کسب اجازه از خانواده معدن‌چیان گرفتار در معدن از یک بیل مکانیکی برای سرعت بخشیدن به عملیات نجات استفاده‌ کرده‌اند.

آب و غذا به برخی از معدن‌چیان گرفتار در معدن رسانده شده است اما امدادگران نگران تمام شدن اکسیژن در زیر آوارها هستند.

روز سه‌شنبه پای یکی از معدن‌چیان گرفتار در زیر آوار هنگام نجات دادن او قطع شد اما این معدن‌چی پیش از خروج از آوار و نجات یافتن به دلیل خون‌ریزی شدید جان باخت.

بر اساس اعلام آژانس بلایای ملی اندونزی به رغم کاهش امیدها برای نجات معدن‌چیان گرفتار در زیر آوار در حال حاضر ۲۰۰ نفر از سازمان‌های مختلف کشور در عملیات امداد و نجات آن‌ها شرکت دارند.

عملیات جست‌وجو و نجات این معدن‌چیان علاوه بر موقعیت دورافتاده و دور از دسترس بودن معدن همچنین به دلیل خطر ریزش مجدد آن بسیار دشوار شده است.

بنا بر گزارش ان بی سی نیوز، موارد استخراج غیرمجاز از معادن در اندونزی بسیار رایج است و این امر هزاران کارگر و معدن‌چی با وضعیت معیشتی سخت را در خطر آسیب‌های جدی و حتی مرگ قرار می‌دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید