اداره ارزیابی عملکرد، چشم وزارتخانه و شخص وزیر است

    کد خبر :44164

وزیر آموزش و پرورش، نگاه حوزه بازرسی را همراه شدن و رفع اشکال خواند و گفت: نگاه حوزه بازرسی بر مبنای مچ گیری نیست، این حوزه چشم وزارتخانه و شخص وزیر است.
[اداره ارزیابی عملکرد، چشم وزارتخانه و شخص وزیر است]

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا ، فخرالدین احمدی دانش آشتیانی روز یکشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات این وزارتخانه از قضاوت که بخشی مهمی از فعالیت این اداره کل است به عنوان امری دشوار نام برد و جایگاه این اداره کل را بسیار حساس ذکر کرد.
در این نشست که در سالن جلسات وزیر برگزار شد دانش آشتیانی افزود: جایگاه این اداره کل به گونه ای است که در آن قاضی در محکمه ای قرار می گیرد که طرف مقابل آن دوست و همکار او قرار می گیرد و بدیهی است که دراین جایگاه ، دشواری امر قضاوت دوچندان خواهد شد.
وی اظهار کرد: حوزه ارزیابی عملکرد ، حوزه بسیار حساسی است ، این حوزه چشم وزارتخانه و شخص وزیر است و پایش و عملکرد حوزه های دیگر را بر مبنای شاخص های تعیین شده برعهده دارد .
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به شاخص های مدیریتی و عملکردی مجموعه حوزه ستاد و استان ها یادآور شد: انتظار آن است که هر کسی در هر جایگاهی که قرار دارد ، ارزشیابی مدیریتی داشته باشد و این ارزیابی بر مبنای شاخص های فرآیندی، چه فرآیند انجام کار و چه فرآیند نتیجه ، در سطح مدارس نیز باید وجود داشته باشد تا عملکرد مدارس مورد سنجش قرار گیرد.
عضو کابینه تدبیر وامید، آگاهی مردم به ویژه والدین نسبت به ویژگی ها و شاخص های عملکردی مدارس را از جمله حقوق آن ها دانست و تصریح کرد: باید مدلی ارائه شود که به واسطه آن این روشنگری به مردم داده شود تا بتوانند براساس آن اطلاعات وافی در زمینه ملاک های عملکردی واحد آموزشی کسب کنند بنابراین، عمده بحث اداره کل ارزیابی عملکرد، بحث پایش و ارزیابی عملکرد برنامه های ستاد و استان است و هر قدر در این حوزه قوی تر عمل شود، شکایات و به تبع آن پاسخ گویی کمتر خواهد بود.
وی با تأکید بر نگاه ویژه خود به بحث بازرسی گفت: نگاه بازرسی ، ‌مچ گیری نیست، بلکه همراه شدن و رفع اشکال است ، چرا که امکان دارد در بخشی به واسطه ناآگاهی به قانون و مصوبات ،خلافی رخ دهد، نکته مهم آن است که اطلاع رسانی ، شفاف سازی و آموزش لازم داده شود و فرد خاطی متوجه خلاف خود شده و طبق قانون عمل کند.
وزیر آموزش وپرورش با اشاره به این مطلب که نگاه ما باید بر راهنمایی و ارشاد متمرکز باشد و فعالیت های سیستم باید به گونه ای باشد که از قانون تبعیت کامل شود، ادامه داد: افرادی هم شاید با اِشراف به قانون خطا کنند که باید به تناسب مؤاخذه شوند که هیچ منافاتی با نگاه ما برمبنای روشنگری ، آگاهی و راهنمایی ندارد.
به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، در این مراسم از سوی دانش آشتیانی لوح تقدیر و هدیه به سیدرحیم میرشاه ولد، مدیرکل سابق ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات و حکم سرپرستی علیرضا کمرئی به عنوان سرپرست این اداره کل در وزارت اعطا شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید