اخراج علی دایی با حکم رئیس جمهور سابق!

  • ورزشی
  • شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ ۸:۵۲
    کد خبر :869238
اخراج علی دایی با حکم رئیس جمهور سابق!

سخنگوی سابق سازمان تربیت بدنی به صورت رسمی دلیل برکناری علی دایی از سرمربیگری تیم ملی ایران در فروردین ۱۳۸۸ را اعلام کرد.

فروردین ماه ۱۳۸۸ و بعد از باخت تیم ملی فوتبال ایران مقابل عربستان در رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی بود که به یکباره اعلام شد علی دایی سرمربی تیم ملی از سمت خود برکنار شده است.

این برکناری در حالی رخ داد که هنوز تیم ایران برای صعود به جام جهانی شانس داشت اما با برکناری دایی و حضور افشین قطبی، تیم ملی در نهایت از راهیابی به جام جهانی آفریقای جنوبی بازماند و ناکامی بزرگی را تجربه کرد.

دایی بارها بعد از آن اتفاق اعلام کرده بود که برکناری اش ارتباطی با فدراسیون فوتبال ندارد و نهادهای بالاتر از فدراسیون تصمیم به اخراج او گرفته‌اند. هرچند این ادعا ابتدا توسط علی کفاشیان رئیس وقت فدراسیون فوتبال تکذیب می‌شد اما به تدریج و با گذشت زمان، مصاحبه‌های مختلف مسئولان فدراسیون و اعضای وقت تیم ملی این واقعیت را عیان کرد.

با این حال امروز شنبه محمد آخوندی که در آن زمان سخنگوی سازمان تربیت بدنی بود به صورت رسمی درباره اخراج علی دایی افشاگری و آن را تصمیم نهاد ریاست جمهوری و شخص رئیس جمهور (محمود احمدی نژاد) عنوان کرد.

آخوندی در این خصوص گفت: این تصمیم در نهاد ریاست جمهوری گرفته و اعلام شد. با من تماس گرفتند که خبر را اعلام کنم اما گفتم مسئولیتش با افراد دیگر و فدراسیون فوتبال است.

وی افزود: ما از اعلام خبر برکناری دایی در سازمان تربیت بدنی امتناع کردیم.

سخنگوی پیشین سازمان تربیت بدنی که با برنامه «سلام صبح بخیر» گفتگو می‌کرد، در ادامه درباره اینکه آیا شخص رئیس جمهور این تصمیم را گرفته بود؟ گفت: چیزی که من به صورت غیر رسمی می‌دانم بله ایشان این تصمیم را گرفت ولی به صورت رسمی نهاد ریاست جمهوری تصمیم‌گیری کرد! به علت فشار افکار عمومی، اطرافیان مجموعه را به این نتیجه رساندند که علی دایی نباشد.

آخوندی همچنین درباره اینکه گفته می‌شد برکناری علی دایی به خاطر این بود که وی اجازه نداد محمود احمدی‌نژاد بین دو نیمه بازی ایران و عربستان وارد رختکن شود، اظهار کرد: اطلاعی در این خصوص ندارم.

به گزارش همشهری‌آنلاین، سخنگوی پیشین سازمان تربیت بدنی گفت: آن تغییر (برکناری دایی) اشتباه بود. اگر دایی در تیم ملی می‌ماند به جام جهانی می‌رفتیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید