اختلال در شبکه اینترنت کشور در روزهای آینده

    کد خبر :1023792
اختلال در اینترنت

 شرکت ارتباطات زیرساخت با انتشار اطلاعیه‌ای از احتمال بروز ناپایداری‌های موقت در شبکه اینترنت کشور در روزهای آینده خبر داده است. در متن این اطلاعیه، انجام اقدامات فنی برای ارتقا و توسعه تجهیزات شبکه به‌عنوان علت این ناپایداری اعلام شده است.

در متن این اطلاعیه آمده است: با توجه به برنامه شرکت ارتباطات زیرساخت درخصوص افزایش 50 درصدی ظرفیت IP شبکه‌ی هسته‌ی کشور و در راستای افزایش کیفیت ارتباطات، اقدامات فنی لازم جهت ارتقاء و توسعه تجهیزات شبکه پس از نیمه‌شب‌ها و در ساعات کم ترافیک شبکه انجام می‌شود که ممکن است در برخی مناطق باعث ناپایداری موقت شبکه گردد.

همراه با این اطلاعیه جدولی نیز منتشر شده که در آن روزهایی که ممکن است ناپایداری‌های مقطعی و منطقه‌ای رخ دهد مشخص شده است. بر اساس اطلاعات این جدول، از امروز (چهارشنبه، پنجم مهر ماه) تا هفته آینده، در روزهای پنجم، هشتم، نهم، دهم و دوازدهم مهر برخی شهرهای کشور احتمالاً تحت تأثیر ناپایداری‌های شبکه قرار می‌گیرند.

این ناپایداری‌ها از ساعت ۱ تا ۶ بامداد رخ داده و مناطق و شهرهای مختلفی را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

این اطلاعیه در شرایطی منتشر شده است که در چند هفته اخیر در سه نوبت اختلالاتی در شبکه اینترنت کشور رخ داده بود. نت‌بلاکس در روزهای ۲۴ شهریور، ۳۱ شهریور و ۴ مهر ۱۴۰۲ بروز اختلال و ناپایداری در شبکه اینترنت کشور را گزارش داده بود.

این ناپایداری‌ها و افت سرعت و کیفیت اینترنت در ایران در ساعاتی از نیمه‌شب رخ داده و پیش از این، شرکت ارتباطات زیرساخت علت آن را اقدام به توسعه تجهیزات شبکه اعلام کرده بود. در اطلاعیه امروز این شرکت هم به همین موضوع اشاره شده است که ناپایداری‌های آتی در نیمه‌شب‌ها که ساعات کم ترافیک شبکه اینترنت است، رخ خواهد داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید