اختصاص سهمیه به ایثارگران در طرح جهش تولید مسکن

    کد خبر :873183

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه اشتغال و مسکن مهم‌ترین دغدغه‌های ایثارگارن و خانواده آن‌ها است، گفت: در طرح جهش تولید مسکن سهمیه‌ای برای این قشر در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایسنا؛ سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، عصر امروز (۲ دی‌ماه) در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان زنجان، اظهار کرد: حیات هر جامعه‌ای به فکر، فرهنگ و تمدن آن جامعه بستگی دارد و فرهنگ اصل جدایی‌ناپذیر تمدن است و نظام ارزشی و مجموعه رفتار اجتماعی یک جامعه مدنی را شکل می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه تمدن اسلامی تمدنی غایت‌نگر و غیرمادی است، ابراز کرد: مادیات هم در این تمدن نقش دارند؛ چرا که انسان در حیات خود به ماده وصل است اما بالاترین ارزش در این تمدن بندگی خالص خدا بوده که نمود عینی آن شهادت است. در مورد شهادت این یقین برای رسیدن به ارزش‌های الهی وجود دارد.

این مسئول با بیان اینکه مقام معظم رهبری در دیدار دست‌اندرکاران کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان فرمودند که شهادت قله است، این مسیر دامنه دارد که ما از دامنه به قله می‌رسیم و باید این دامنه را شناخت، تصریح کرد: در مورد اینکه چرا ایشان کنگره را آغاز فعالیت‌ها در حوزه ایثار و شهادت عنوان کردند باید گفت شهادت نقطه تعالی و کمال است و مسیر میانبری است که نجات بخش هر انسانی به‌شمار می‌رود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه رفتارها و کنش‌های اجتماعی حاکی از آن است که شاخص‌های ارزشی گم شده‌اند، تأکید کرد: با اتمام جنگ موضوع ایثار تمام نشده است و باید در این زمینه فرهنگ‌سازی شود.

وی به سفر رئیس‌جمهور به زنجان به اشاره کرد و گفت: امیدواریم همه مسئولان تلاش کنند تا مصوبات این سفر به سرانجام برسد. زمین مرکز توانبخشی ایثارگران نیاز به رفع تعارض دارد که باید با کمک دستگاه‌های مربوط این موضوع برطرف شود. همچنین اخذ سند ساختمان بنیاد شهید ناتمام مانده و اگر حل نشود، مشکلات حقوقی ایجاد می‌کند.

قاضی‌زاده‌هاشمی یادآور شد: دستگاه‌های فرهنگی ۲۰ درصد اعتبارات را باید در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت هزینه کنند. هر استان سالانه به تولید فیلم و سریال برای معرفی یک چهره ملی در حوزه ایثار و شهادت بپردازد. هر فیلم سینمایی به ۸ تا ۱۰ میلیارد تومان و یک سریال حدود ۵۰ میلیارد تومان نیاز دارد. صدا و سیما برای این کار برنامه‌ریزی کرده و بنیاد شهید هم در تأمین منابع آن کمک کند و اگر این امر محقق شود، جنبشی در حوزه فرهنگ و هنر اتفاق می‌افتد.

این مسئول با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان در خصوص نامگذاری معابر به نام شهدا ابراز کرد: این سخنان ایشان چنان تلقی می‌شود که تا وقتی شهید هست نمی‌تواند نام هیچ معبر و گذری را چیز دیگری انتخاب کرد و شوراها و شهرداری‌ها باید این موضوع را پیگیری کنند.

وی طرح دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران را مهم و اثرگذار خواند و گفت: دیدار با این عزیزان و احوالپرسی از آن‌ها حداقل کاری است که می‌توانیم انجام دهیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مسکن و اشتغال را از مهم‌ترین درخواست‌های ایثارگران و خانواده‌های آن‌ها برشمرد و افزود: از محل طرح جهش تولید مسکن برای این اقشار سهمیه‌ای در نظر گرفته شده و مسکن و شهرسازی وظیفه تأمین زمین برای این امر را برعهده دارد. همچنین ۱۰ درصد منابع اشتغال هم باید به ایثارگران اختصاص یابد.

وی با اشاره به اینکه تا ۵ سال آینده ۵۰ درصد جمعیت ایثارگران به سن بالای ۶۰ سال می‌رسند و خانم‌ها هم توان نگهداری از این افراد را ندارند، تصریح کرد: بنابراین تقاضای ما برای مراکز نگهداری افزایش می‌یابد و باید به این امر توجه کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید