احمد توکلی: وضعیت انقدر خراب است که حکومت برای کمک به مردم باید اصولش را زیرپا بگذارد

    کد خبر :799951

احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص گفت: در این ۴۰سال وضع مملکت این‌قدر بد نبوده است.

احمد توکلی در نشست انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل از میزان فقر در کشور آماری تکان‌دهنده داده و گفته که «متاسفانه گرسنگی و فقر در ایران معنادار شده و تعداد کسانی که زیر خط فقر فرضی هستند ۶۰ درصد جمعیت کشور است».

توکلی افزود: «مجلس وقتی تصمیم گرفت یارانه بدهد اعلام کرد به ۶۰ میلیون نفر تعلق می‌گیرد که این میزان حدود ۷۲ درصد جمعیت کشور را شامل می‌شود، یعنی ما می‌پذیریم ۷۲ درصد مردم ایران مستحق اعانه هستند.»

او گفته: «ما نباید خود را فریب دهیم، در ۴۰ سال گذشته اعتماد مردم به حکومت ما هیچ‌گاه از این میزان فعلی پایین‌تر نبوده‌.»

به گزارش اعتمادآنلاین، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزوده: «پیش‌فرض ما این است که آیا پیوستن به FATF در بهبود اوضاع تاثیرگذار است یا خیر، به‌نظر می‌رسد وضعیت مردم آن‌قدر خراب است که حکومت ملزم است حتی احکام اولیه و اصول اساسی را زیرپا بگذارد و به مردم کمک کند.»

وی گفت: «این پیش‌فرض من است؛ چرا که اگر حکومت این کار را نکند ممکن است آن اتفاقی رقم بخورد که نباید شود».

2
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. شهروند ایران گفت:

    این اعتراف گویای چیست؟
    آیا زمان آن فرا نرسیده، حاکمیت امروز ایران‌ صدای مردم ش را شنیده و سیاست خارجی ۴۲ ساله را به رفراندوم بگذارد؟

  2. mohsen Rahimifar گفت:

    خانه از پای بست ویران است.. شما را به تمام مقدسات قسم به داد مردم برسید. ۴۲ ساله از انقلاب گذشته و هنوز ما داریم بر طبل جنگ و دشمن تراشی می‌زنیم. ایران با داشتن موشک و بمب اتمی‌ قدرت مند نمی‌شود، ایران با به کارگیری این جمعیت جوان در تولید و بازسازی صنعت مادر قدرتمند میشود. با هزینه‌های میلیاردی موشک سازی و هسته‌ای و نظامی میشد هزاران دانشگاه ساخت. میشد هزاران کیلو متر جاده ساخت. میتوانستیم ژاپن خاور میانه باشیم و بمعنی واقعی‌ قدرت مند. ایران در حال ویرانی است، و مردم بر حال دور شدن از شما. بزودی دیر میشود.

دیدگاهتان را بنویسید