احمد بخشایش اردستانی: نوبت پیروزی اصولگرایان است

  • سیاسی
  • یکشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۷ ۱۲:۴۳
    کد خبر :329569

طفعال سیاسی اصولگرا گفت: سلایق اصولگرا در حالت عادی و اختیاری قابل جمع نیستند چون هر کدام مشی متفاوتی دارند اما اضطرار پیروزشدن آنها را به جمع‌شدن می‌کشاند.

به گزارش نامه نیوز: 18 ماه تا انتخابات مجلس یازدهم زمان باقی است و سلایق مختلف اصولگرا اعم از سنتی ها، پایداری ها و جمنایی ها فعالیت خود را برای آن عرصه رقابتی کلید زدند. هم اکنون دو دیدگاه در اردوگاه اصولگرایان وجود دارد، گروهی معتقدند تنها راه کسب اکثریت کرسی های پارلمان وحدت و قرار گرفتن زیر یک تابلو و عنوان است اما در مقابل طیف هایی نیز بر این باورند که دیگر دوره ائتلاف و اتحاد گذشته و باید وزن کشی کرد، هر سلیقه ای که با اقبال بیشتر مردم مواجه شد، محور قرار می گیرد و بقیه حول او سامان پیدا می کنند. احمد بخشایش اردستانی می گوید:«اصولگرایان برای توفیق در رقابت سیاسی سال 98 هم باید تشکیلات خود را تغییر دهند و هم چهره های جدید به صحنه بیاورند وگرنه نتیجه ای بهتر از گذشته کسب نمی کنند».

مشروح این گفتگو را در ادامه بخوانید.

اصولگرایان برای کسب کرسی های مجلس آینده راه سختی پیش رو دارند یا آسان؟

نکته ای که نباید از نظر دور داشت نارضایتی جامعه از وجود فسادهای بزرگ است که بی اعتمادی عمومی را منجر می شود. به شخصه نمی دانم این مولفه چه تأثیری بر انتخابات مجلس یازدهم می گذارد اما در کل وقتی قرائن و شواهد را نگاه می کنم، معتقدم مردم نظام را دوست دارند بنابراین دوقطبی اصولگرا-اصلاح طلب در رقابت 98 هم وجود دارد. بر این اساس سال 98 نوبت اصولگرایان است که پیروز میدان انتخابات لقب گیرند چون اصلاح طلبان تحت تأثیر اپوزوسیون خارج از کشور متفرق عمل می کنند، در این صورت اگر اصولگرایان در شهرهای بزرگ تهران، مشهد، اصفهان و تبریز ذیل یک نام و عنوان پا به صحنه رقابت بگذارند بهتر نتیجه خواهند گرفت.

اساسا اصولگرایان اعم از سنتی، پایداری و جمنایی ذیل یک نام می توانند دور هم جمع شوند و لیست واحد سراسری برای انتخابات مجلس بدهند؟

سلایق اصولگرا در حالت عادی و اختیاری قابل جمع نیستند چون هر کدام مشی متفاوتی دارند اما اضطرار پیروزشدن آنها را به جمع‌شدن می کشاند.

پس از الان می توان گفت اصولگرایان پیروز قطعی انتخابات مجلس هستند؟

خیر. خیلی از مردم عادی خوشنام در شهرستان ها می توانند نامزد شوند و به مجلس راه پیدا کنند، گرایش سیاسی آنها نیز اثرگذار خواهد بود. البته تکرار چهره های قدیمی نیز دیگر عاملی خواهد بود که اقبال مردم را از اصولگرایان دور می کند. شعارهای معترضان دی ماه 96 را نگاه کنیم بی اعتمادی مردم به دو جناح سیاسی خیلی پررنگ بود. نکته حائز اهمیت دیگر تغییر عنوان تشکیلاتی است که اگر تغییر نکند و جمنا همچنان بخواهد محور قرار گیرد آورده ای را نصیب اصولگرایان نمی کند. اصولگرایان باید با نام تشکیلاتی و چهره های جدید به صحنه انتخابات بیایند تا مردم حس کنند گروه جدیدی آمده که می خواهد کاری متفاوت انجام دهد و اصولگرایان با این روش در قلب مردم نفوذ کنند. تکرار چهره و عنوان تشکیلاتی موجب می شود که مردم بگویند «همین افراد در گذشته هم بودند و کاری نکردند، آمدنشان تغییری ایجاد نمی کند».

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید