احتمال کاهش 1تا 3 درصدی قیمت طلا وسکه در هفته آتی/ بذرافشان: بازار طلا و سکه به آرامش نسبی رسیده است

    کد خبر :880374
طلا و سکه

در شرایطی که دلار امروز (29 دی 1400) نزدیک به یک درصد نسبت به روز گذشته رشد کرد، قیمت ها در بازار طلا و سکه هم صعودی بود و هر گرم طلای 18 عیار، افزایش 0.61 درصدی و سکه امامی هم رشد 0.28 درصدی را تجربه کردند.

«بازتاب»؛ زهره علامی- نگاهی به وضعیت بازار سکه و طلا در روز جاری نشان می دهد که هر گرم طلای 18 عیار با افزایش 7 هزار و 400 تومانی در مقایسه با روز گذشته، یک میلیون و 195 هزار و 700 تومان مبادله شد و سکه تمام هم با افزایش 35 هزار تومانی، قیمت 12 میلیون و 265 هزار تومان را ثبت کرد.

افزایش قیمت طلا و سکه درحالی است که روز گذشته رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با اشاره به روند نزولی قیمت ها در بازار، گفت: فروشندگان از ترس کاهش قیمت‌ها، بیشتر شده‌اند و به‌طور کلی بازار طلا و جواهر در انتظار نتیجه مذاکرات وین، در رکود به سر می‌برد.

هوشنگ شیشه بران اظهار کرد: طی چند روز گذشته نرخ ارز در بازار داخلی کاهش یافته و همین موضوع عامل ریزش قیمت طلا و سکه شده است.

آرامش نسبی حاکم بر بازار 

بسیاری از کارشناسان اقتصادی معتقدند که این روزها معاملات در بازار طلا و جواهر به دلیل کاهش قیمت‌ها در فاز احتیاط به سر می‌برد، در این میان کنترل بانک مرکزی بر کاهش نرخ ارز و اخبار مثبت مذاکرات وین از توافق، این افت قیمت را تقویت کرده است.

در این شرایط دبیر هیأت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران از ثبات نسبی در بازار خبر داد و بازتاب گفت: در این هفته به دلیل ثبات نرخ ارز، بازار طلا و سکه از آرامش نسبی برخوردار بود ضمن اینکه نبود تقاضا برای خرید مصنوعات سکه و طلا، بازار با ثباتی را رقم زد.

نادر بذرافشان افزود: در دوسه هفته گذشته قیمت ها در بازار سکه و طلا به ثبات نسبی رسیده است و در هفته جاری به طور میانگین یک دلار افزایش اونس جهانی را شاهد بودیم.

او ادامه داد: در این هفته هرگرم طلای 18 عیار فقط 5 هزارتومان افزایش قیمت داشت که آن هم درروزهای پایانی هفته بود، سکه تمام حدود 30 هزار تومان، سکه طرح قدیم 50 هزار تومان و نیم سکه و ربع سکه هم هر کدام 50 هزار تومان افزایش قیمت داشتند و سکه گرمی تغییری نداشت.

به گفته دبیر هیأت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران، افزایش قیمت طلا و سکه در روزهای آخر هفته رخ داد که علت آن هم نوسان بازار ارز و انتشار خبرهای سیاسی و اقتصادی بود که البته این افزایش هم، چشمگیر نبود.

او اضافه کرد: بازار با وجود روند نزولی به ثبات نسبی رسیده است؛ قیمت سکه تا یک ماه پیش به 13 میلیون و نیم رسیده بود اما در حال حاضر به کانال 12 میلیون تومان وارد شده و طلا هم گرمی یک میلیون و سیصد بود که الان به یک میلیون و دویست هزار تومان رسیده است.

آینده بازار سکه و طلا

دبیر هیأت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران به پیش بینی وضعیت بازار سکه و طلا در روزهای آینده پرداخت و گفت: با توجه به شرایط موجود و نگرانی مردم درباره کاهش یا افزایش قیمت، احتمال اینکه نوسان خاصی را در بازار طی هفته های آینده داشته باشیم کم است و با توجه به نبود تقاضا در بازار این احتمال وجود دارد که نهایتا قیمت طلا و سکه بین 1 تا 3 درصد کاهش داشته باشد.

بذرافشان بیان کرد: با توجه به اینکه روند نزولی بازار در دو سه هفته اخیر تدوام داشت انتظار می رود که اگر تحول سیاسی خاصی رخ ندهد و بازار ارز و بازار جهانی طلا تغییر محسوسی را ثبت نکنند، احتمال اینکه به دلیل نبود تقاضا در بازار در طول هفته آینده قیمت ها افت کند، وجود دارد.

اگرچه کارشناسان و فعالان بازار سکه و طلا پیش بینی می کنند که در روزهای آتی شاهد ریزش ناچیز قیمت ها خواهیم بود و بازار هم در سکون نسبی به سر خواهد برد اما با نزدیک شدن به روز مادر و با افزایش خرید و فروش طلا و سکه، تا حدودی رونق به بازار طلا بازمی گردد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید