احتمال وقوع آتش‌سوزی در این جنگل

    کد خبر :1043049
احتمال وقوع آتش‌سوزی در این جنگل

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا از گردشگران و شهروندان این شهرستان خواست طی مدت وزش باد گرم در منطقه از برافروختن هرگونه آتش در مجاورت جنگل‌ها خودداری کنند.

علیرضا قمی با اشاره به هشدار سطح نارنجی هواشناسی مبنی بر وزش باد گرم از امروز تا روز سه‌شنبه ضمن هشدار به جنگل‌نشینان و گردشگران از آنان خواست از روشن کردن هرگونه آتش در حاشیه و یا داخل جنگل خودداری و در صورت افروختن آتش از خاموش شدن ۱۰۰ درصد بقایای آن اطمینان حاصل کنند.

وی افزود: با توجه به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی مبنی بر وزش باد گرم در منطقه تا روز سه‌شنبه هفته جاری، مردم از روشن کردن آتش در داخل و مجاورت جنگل‌ها و مراتع خودداری کنند و در صورت مشاهده هر گونه آتش‌سوزی در مناطق جنگلی با شماره ۱۵۰۴ تماس بگیرند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا تصریح کرد: احساس مسئولیت مردم در کاهش خسارت‌های ناشی از بروز حریق در عرصه‌های طبیعی شهرستان را بسیار با اهمیت است.

قمی با اشاره به اینکه آتش‌سوزی در منابع طبیعی یکی از معضلات زیان‌بار زیست محیطی است که همه آحاد جامعه باید از بروز چنین فاجعه‌ای جلوگیری کرده و خسارات وارده به این منابع خدادادی را به حداقل برسانند، گفت: آتش‌سوزی به عنوان تهدید جدی در کمین مراتع و جنگل‌های شهرستان است، به همین دلیل مردم با رعایت توصیه‌های حفاظتی، نسبت به مراقبت از عرصه‌های طبیعی منطقه اهتمام بیشتری داشته باشند.

ایسنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید