احتمال خروج اپل از بازار انگلستان

  • آرشیو
  • شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۰ ۲۳:۱۷
    کد خبر :828519

در حال حاضر یک دعوای پتنتی بین اپل و شرکت Optis Cellular Technology در کشور انگلستان در جریان است.  حالا ظاهراً‌ تیم کوک و تیمش تهدید کرده‌اند که در صورت محکوم شدن در دادگاه، از بازار کشور انگلستان خارج خواهند شد.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار– ظاهراً شرکت Optis Cellular Technology پتنت‌هایی در رابطه با فناوری‌های مخابراتی 3G و 4G را در انگلیس در اختیار دارد. این شرکت سعی کرد اپل را وادار کند تا به آن هزینه لایسنس پرداخت کند. از آن‌جا که اپل از این کار خودداری کرد، Optis از آن‌ها شکایت کرده و کار به دادگاه کشید. پس از زنجیره‌ای از جلسات دادگاه، سرانجام دادگاه عالی به این نتیجه رسید که اپل در واقع این پتنت‌ها را نقض کرده است.

دور بعدی این جلسات قرار است تابستان سال آینده برگزار شود. قرار است در این جلسه دادگاه عالی تعیین کند اپل چه میزان جریمه باید به Optis و شرکایش پرداخت کند. قاضی دادگاه عالی آقای جاستیس مید به اپل هشدار داده که احتمالاً نتیجه نهایی باب مزاج این شرکت نخواهد بود. در پاسخ هم اپل تهدید کرده که در این صورت بازار انگلستان را به کلی ترک خواهد کرد.

آیا واقعاً‌ اپل می‌تواند انگلیس را ترک کند؟ در واقع انگلستان بازار بسیار بزرگ و جذابی برای هر شرکت فناوری محسوب می‌شود. در واقع اپل به دلخواه خود قصد ندارد هیچ بازاری را ترک کند. قاضی مید هم ظاهراً تهدید اپل را جدی نگرفته و می‌گوید هیچ شواهدی مبنی بر این‌که اپل بخواهد واقعاً این‌کار را انجام دهد وجود ندارد.

آقای مید اعتقاد دارد اپل در نهایت تن به پرداخت جریمه خواهد داد و به هیچ‌وجه بازار جذاب این کشور را ترک نخواهد کرد. خوب است بدانید در صورتی که اپل از پرداخت جریمه خودداری کند، قاضی می‌تواند فروش آیفون‌ها را در انگلیس ممنوع کند. این درحالیست که حالا خود اپل تهدید به خروج از انگلیس کرده است!

وکلای اپل اعتقاد دارند مبلغ جریمه تعیین شده از نظر تجاری غیرقابل پذیرش است و اپل تن به چنین جریمه‌هایی نخواهد داد. اما آیا واقعاً کوپرتینو از بازار جذاب انگلیس چشم‌پوشی خواهد کرد؟ به اعتقاد ما این تهدید اپل بیشتر جنبه چانه‌زنی داشته و با هدف کم کردن جریمه مطرح شده است. با این‌حال تکلیف اپل و بازار انگلیس در ماه‌های آینده روشن خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید